Infocons: Pachete de vacanţă, dar în ce condiţii? Fi informat, atenţie la clauzele conractuale!

Suntem inca in stare de alerta iar aceasta nu se va incheia foarte curand avand in vedere evoluatia pandemiei, insa totusi multe agentii de turism  deja au oferte pentru pachete de vacanta atat pentru destinatii nationale cat si internationale, dar stim care vor fi conditiile de functionare a spatiilor de cazare cat si a conditiilor de calatorie?

Urmeaza perioada Sarbatorilor Pascale care in acest an coincid cu mini vacanta de 1 Mai, vacanta de vara si a concediilor, iar multi dintre consumatori au de gand sa contracteze pachete de vacanta si automat sa achite un avans pentru aceste servicii., dar citesc oare conditiile de returnare a banilor platiti in avans in cazul neprestarii serviciului?

Sfatuim toti consumatorii care au de gand sa achitioneze pachete de vacanta sa fie atenti la clauzele din contract mai ales din perspectiva recuperarii avansului achitat in conditiile in care serviciul nu va putea fi prestat cat si a clauzelor privind cauzele care duc la anularea calatoriei.

Creditarea mediului de afaceri de către cetățeanul consumator este o împovărare majoră a populației în condițiile de criza. Acesta este lipsit de apărare neavând mecanisme de recuperare a sumelor achitate în avans pentru servicii neprestate.

Cetățeanul trebuie să fie sprijinit în vederea recuperării de îndată a datoriilor pe care le au agenții economici către aceștia, pentru a-și păstra puterea de cumpărare și un standard normal de viață și sănătate.

Sunt inca consumatori care nu si-au recuperat sumele achitate in anul 2020 in avans pentru servicii neprestate (transport aerian, cazare, etc.) chiar daca au depus toate documentele solicitate de catre operatorii economici.

‘’ Haideți să luăm atitudine adoptând o9atitudine! Depinde de noi să luăm atitudine și să fim uniți, să fim informați, să fim atenți, să fim cu o9atitudine! Nu plătiți în avans rezervări care nu mai pot fi onorate ulterior! Sănătatea este în mâinile noastre și decizia ne aparține! Alegeți întotdeauna doar în cunoștință de cauză!’’

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Sorin Mierlea
InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *