Modelul TRANSAVIA „de la Bob la Furculiță și Înapoi” premiat pentru Inovație în Sustenabilitate
Proiectul „De la bob la furculiță și „înapoi”, dezvoltat și implementat de TRANSAVIA, liderul industriei avicole din România, a fost premiat cu Locul I în categoria Inovare în Sustenabilitate în cadrul Galei Companiilor Sustenabile, Romanian CSR Awards. Evenimentul desfășurat pe 09 aprilie 2024, în București, a reunit cele mai importante companii ce activează în diverse sectoare și care își asumă angajamentul față de responsabilitatea socială și de mediul înconjurător.
Proiectul TRANSAVIA a convins juriul de specialiști prin abordarea integrată și inovatoare a practicilor sustenabile, concentrându-se pe valorificarea produselor secundare într-un mod circular și durabil, datorită căruia se evită producerea de deșeuri.
„Suntem mândri că acțiunile concrete ale echipei TRANSAVIA prin care protejăm mediul au fost recunoscute din nou, în cadrul celei de a XII-a Gale a Companiilor Sustenabile, Romanian CSR Awards. Locul I în categoria Inovare în Sustenabilitate demonstrează că acțiunile noastre au convins juriul prin abordarea 100% integrată și circulară a lanțului de producție, de la bob la furculiță și ”înapoi”, având ca rezultat reciclarea 100% a produselor secundare. TRANSAVIA continuă să demonstreze că sustenabilitatea și succesul economic pot merge mână în mână, in timp ce angajamentul nostru față de oameni, mediu, animale și comunități rămâne neschimbat. Prin aceste bune practici sperăm să inspirăm și alți jucători care să acționeze în acest mod durabil, prin care mediul și comunitățile sunt protejate”, declarăTheodora Liteanu-Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.
În 2023, TRANSAVIA a pus în funcțiune cea mai modernă fabrică de Făinuri Proteice, datorită căreia toate subprodusele din lanțul tehnologic, care nu sunt destinate consumului uman, sunt procesate și utilizate, fără a produce, practic, deloc deșeuri. Noua fabrică de Făinuri Proteice permite reciclarea completă a țesuturilor animaliere, de la incubație până la abatorizare, asigurând un lanț circular de producție.
„Reinvestim constant profitul realizat și reușim astfel să creștem eficiența operațiunilor noastre și să ne reducem amprenta ecologică. Prin valorificarea integrală a resurselor disponibile evităm generarea de deșeuri și asigurăm un lanț circular de producție, de la bob la furculiță și „înapoi”, contribuind astfel la un mediu mai curat și la un viitor mai sustenabil pentru toți, declară Theodora Liteanu-Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.
Liderul pieței de carne de pui din România se îngrijește de asemenea și ca nămolurile din stațiile proprii de epurare a apelor și așternutul din fermele de creștere să fie utilizate, după o pregătire tehnologică corespunzătoare, ca îngrășământ natural în fermele vegetale, reducând semnificativ folosirea fertilizatorilor chimici și protejând biodiversitatea. Totodată, prin strategia durabilă și prin acțiunile implementate, TRANSAVIA reușește să protejeze atât mediul, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, cât și biodiversitatea, datorită utilizării în proporție masivă a îngrășământului organic și, implicit, reducerii utilizării îngrășământului chimic. În plus, sunt economisite resurse, noua fabrică de Făinuri Proteice utilizând mai puțin gaz decât în cazul incinerării produselor rezultate din lanțul tehnologic.
Prin modelul său de afacere unic în regiune, TRANSAVIA deține și integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță „și înapoi”. Această abordare strategică permite liderului pieței de carne de pui să înregistreze progrese notabile în ceea ce privește obiectivele sale strategice de sustenabilitate, pe toți cei patru piloni strategici: producție responsabilă, grijă față de mediu, responsabilitate față de angajați, implicare cu impact social.
Reputata afacere de familie publică Rapoarte de Sustenabilitate încă din 2019, detaliind în mod transparent rezultatele activităților în relație cu toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii TRANSAVIA: de la producția cerealelor la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor la procesarea și distribuția acestora și până la managementul apei, al energiei și al deșeurilor.
TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
Despre TRANSAVIA
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Cu capital 100% românesc, compania este inclusă în topul celor mai valoroase portofolii de mărci din România. TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat 100% vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. Este singurul producător din țară care oferă produse din carne de pui provenită exclusiv de la puii crescuți în fermele deținute. În cei aproape 33 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui.
Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a primit dreptul de a purta pe spotul TV sigiliul Marca Etică,ceatestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA publică Rapoarte de Sustenabilitate din 2019 și este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
TRANSAVIA are cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară din România, datorită căreia își poate asigura până la 100% energia necesară proceselor tehnologice din surse proprii, regenerabile.
Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.