Între 30 și 40 de mii de adolescenți care intră în clasa a XII-a nu mai ajung să dea Bac-ul
Comunicat de presă
Zeci de mii de adolescenți se pierd, anual, în clasa a XII-a. 90 de elevi de la sate sunt sprijiniți să-și continue studiile cu ajutorul World Vision România și PepsiCo Foundation
Între 30 și 40 de mii de adolescenți care intră în clasa a XII-a nu mai ajung să dea Bac-ul, arată datele oficiale din ultimii ani. Aceasta este doar ultima treaptă a abandonului școlar. Dintr-o generație de copii care intră în clasa întâi, în medie, peste 14% abandonează școala înainte să termine clasa a VIII-a, arată ultimul raport Starea Învățământului Preuniversitar din România. Asta în condițiile în care 44.5% dintre adolescenți sunt în risc de sărăcie și excluziune socială. World Vision România cu sprijinul Fundației PepsiCo susține 90 de elevi de clasa de a VIII-a și de liceu, din comunități vulnerabile din jurul Bucureștiului, să-și continue studiile.
România este fruntașă la abandonul școlar în UE, iar copiii din mediul rural sunt cei mai vulnerabili în fața acestui risc. Dacă media națională este 15%, în mediul rural rata abandonului depășește 25%. În acest context, World Vision România a semnat un parteneriat cu PepsiCo Foundation pentru a susține 90 de elevi care provin din comunități dezavantajate, inclusiv din mediul rural,să-și continue studiile la liceu.
Prin parteneriatul World Vision România cu Fundația PepsiCo, încheiat în cadrul programului Vreau în clasa a 9-a, 90 de elevi de liceu din mediul rural vor fi susținuți în 2023 printr-un pachet integrat de servicii educaționale și sociale. Astfel, cu ajutorul donației de 160.000$ elevii vor primi:
- consiliere vocațională;
- sesiuni de dezvoltare personală;
- burse lunare pentru a-și acoperi o parte dintre cheltuielile de bază (navetă, cazare la cămin, rechizite, haine etc.);
- sesiuni de educație digitală;
- zilnic o masă caldă;
- sesiuni de informare despre un stil de viață sănătos;
De asemenea, 90 de părinți vor beneficia de un curs de educație parentală cu scopul de a-i încuraja pe copiii lor să termine cel puțin învățământul obligatoriu.