Noul Terminal Intermodal DP World de la Decea-Aiud va fi lansat în câteva luni

Terminalul DP World, este în proces de construcție în Decea, lângă Aiud, și va fi utilizat de companii din întreaga regiune.

Construcția a început în luna Martie 2022 și în acest moment avansul proiectului este de aproximativ 50%. Se estimează că terminalul va deveni operațional în prima jumătate a anului 2023. Suprafața acestuia va fi de peste 82.000 de metri pătrați, iar în cadrul terminalului se va construi și un depozit de 10.000 metri pătrați, care va fi disponibil pentru companiile colaboratoare. Conform oficialilor companiei, investiția va genera 30 de locuri de muncă în mod direct și va susține indirect mult mai multe, în cadrul economiei orizontale.

Stadiul lucrărilor

Proiectul este realizat în proporție de aproximativ 50% și constă în construcția a 4 noi linii feroviare interne, care vor deservi terminalul, fiecare în lungime de 300 m, este aproape finalizată. Ulterior, în o a doua etapă, urmează a se construi încă 2 linii. Legătura cu infrastructura feroviară națională este aproape de realizare, în final vor exista peste 3.5 km de noi linii pentru transport feroviar. Infrastructura de utilități, precum alimentarea cu apă sau electricitate, este realizată în mare proporție.
De asemenea, s-a realizat aproape total și izolarea fonică a site-ului, cu scopul de a proteja comunitățile din jurul terminalului

În primii 3 ani, se estimează o capacitate de operare de 6 trenuri în fiecare săptămână. Aceste trenuri vor conecta terminalul cu toate centrele de transport importante din Europa. Hub-ul din Aiud va fi conectat cu terminalul DP World din portul Constanța, vor exista curse feroviare săptămânale.


Pe lângă containere, vor putea fi procesate și semiremorci. Capacitatea de stocare va fi de 3000 containere în orice moment și cea de procesare va fi de 50.000 containere pe an în primii 3 ani.

Terminalul intermodal de lângă Aiud va beneficia de același sistem operațional precum terminalul maritim DP World din Constanța. Acest fapt aduce avantaje precum:
-Acces în timp real al clienților la informații despre transporturile lor
-Eficientizarea procesării serviciilor vamale
-Viteză operațională crescută.

Depozitul logistic va fi echipat cu sistemul de management al comenzilor implementat în Constanța, ceea ce va ușura și transparentiza sistemul de plasare și procesare al comenzilor.

Parcul logistic în care se află și terminalul va avea o suprafață de 180.000 de metri pătrați. Construcția acestui terminal reprezintă un pas pentru ca DP World să devină pentru producătorii din zonă un furnizor de servicii end-to-end (încărcare/descărcare pentru camioane și vagoane, stocare marfă, inclusiv în depozite cu temperatură controlată, spații de birouri și administrative, parcări pentru TIRuri etc.).
Hub-ul de lângă Aiud va conecta mult mai ușor producătorii și exportatorii din zona Transilvaniei de Marea Neagră, Marea Nordului și Marea Adriatică, precum și de restul Europei continentale, prin transport pe calea ferată.
Terminalul va beneficia de acces direct la autostrada A10 și va dezvolta propria infrastructură feroviară, conectată la hub-urile importante din toată Europa

Va spori siguranța și va reduce costurile pentru exportatori (prin trecerea de la transport rutier la cel feroviar sau naval), în același timp reducând și emisiile de CO2, susținând astfel inițiativa EU Green Deal
Marfa ce ar fi fost altfel transportată de mii de camioane, va fi procesată pe calea ferată, astfel transportul fiind trecut de la cel diesel la cel electric.

Este un proiect foarte important pentru DP World, care face parte din investițiile de peste 100 milioane Euro efectuate de companie în România, din 2004 până acum.


DP World este o companie care angajează peste 100.000 de oameni în 69 de țări. În Portul Constanța operează cel mai mare terminal maritim de la Marea Neagră, cu o echipă de peste 500 de oameni care au procesat până acum peste 6.000 de nave de transport. Cu peste 20.000 de trenuri de transport containere procesate până acum, DP World este un lider în domeniul operării și logisticii transporturilor containerizate în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *