Ziua Internațională a Cafelei: o pasiune care nu ține cont de granițe. Află cum pregăteşti un espresso desăvârşit!

Pregătește-te să devii un adevărat cunoscător al secretelor cafelei perfecte deoarece Lavazza dezvăluie tot ce trebuie să știi despre espresso – cafeaua autentică italiană.

1octombrie 2020 – Cu peste 30 miliarde de cești de cafea espresso Lavazza servite anual, cafeaua italiană se bucură de un succes mondial, reușind să pătrundă în casele oamenilor din întreaga lume. Scurt și negru. Intens, cu o cremă fină. Aceasta este adevărata experiență italiană a cafelei – cel mai bine cunoscută ca un espresso. Ce ocazie mai bună pentru a-l sărbători decât Ziua Internațională a Cafelei? Datorită bine-cunoscutei companii italiene de cafea, micuța ceașcă de cafea nu mai este doar o amintire a vacanței petrecute în Italia, ci este întâlnită peste tot în lume, savurată ca atare sau ca bază pentru un cappuccino sau cafe latte.

De ce este espresso-ul italian atât de special? Ce se află în spatele gustul său robust? Iată tot ce trebuie să știi despre emblematicul espresso pentru a te putea numi un adevărat connoisseur.

E de la Espresso: să începem cu începutul

Arta complexă a espresso-ului: sfaturi direct de la experții Lavazza

Italienii beau cafeaua fie preparată acasă într-o cafetieră moka, fie în cafenele, restaurante sau la birou, preparată la aparatele espressoare.

Reprezentativă pentru adevărata cafea „Made in Italy”, cafetiera moka este probabil cea mai întâlnită ustensilă de bucătărie din casele italienilor, începând de la bine-cunoscutul model Bialetti 1933. În 1979, a fost lansată Carmencita, cafetiera moka oficială a Lavazza, creată de designer-ul Marco Zanuso.

Cafetiera moka este simbolul preparării tradiționale a cafelei italiene. Este simplu de folosit acasă, dacă urmezi câțiva pași simpli :

  • Curăț-o întotdeauna numai cu apă
  • Umple recipientul de apă până la valvă
  • Umple filtrul cu cafea măcinată
  • Nu presa cafeaua – doar egalează nivelul cafelei în filtru
  • Așază cafetiera moka pe o flacără mică și oprește focul atunci când o auzi clipocind
  • Amestecă cafeaua obținută înainte de a o savura

Atunci când vrei să te bucuri de cafea în afara casei tale, Lavazza te sfătuiește să ții cont de acești factori pentru o experiență perfectă de espresso:

Alegerea locației: Experiența trebuie să înceapă încă de la intrarea în cafenea. Mic sau mare, locul trebuie să fie primitor și aibă un barista prietenos: detaliile fac diferența!

Ceașca perfectă. Ceașca joacă și ea un rol important. În mod ideal, ea ar trebui să fie din ceramică, în formă conică, astfel încât crema espresso-ului să rămână fermă. Cana trebuie să fie și ușoară și să fie încălzită la aproximativ 40° înainte de a turna cafeaua în ea.

Ce facem cu apa? În cafenelele italiene, espresso-ul este servit alături de un pahar cu apă. Mulți greșesc bând apa după cafea, când de fapt, ea trebuie băută înainte pentru a-ți curăța papilele gustative astfel încât  să poți savura din plin aroma espresso-ului.

Ia-ți un moment să miroși cafeaua. Așa cum un bun somelier miroase vinul, ar trebui să miroși cafeaua înainte de a o gusta. Espresso-ul perfect ar trebui să aibă un parfum intens, cu note florale și de ciocolată.

Perfecțiunea cremei. Prezentarea este importantă: crema ar trebui să aibă o culoare intensă de alună, cu reflexii roșiatice. Ar trebui să aibă 2-3 mm grosime, cât 10% din băutură.

Aroma. La prima înghițitură, ar trebui să simți câteva arome distincte: parfumul prăjirii, note de ciocolată și florale și chiar câteva note de pâine proaspăt coaptă ca semn al unei prăjiri de calitate.

Un corp perfect. Acesta ar trebui să fie robust, dar și fin. Proteinele, grăsimile și zaharurile din boabele de cafea determină aceste caracteristici, iar secretul constă în măcinarea cantității potrivite de fiecare dată.

Persistența gustului. Aroma unui espresso trebuie să persiste, să rămâi cu un gust ușor amărui, cu reminiscențe de ciocolată și vanilie.

Fără zahăr și fără lapte. Pentru a nu schimba proprietățile organoleptice ale cafelei, ar trebui să eviți laptele și zahărul. Dar cum alegerea de a bea espresso este despre cum îți place ție, dacă preferi, poți adăuga puțin zahăr.

Cu timpul, vei deveni un adevărat connoisseur! Cu cât experimentezi mai mult, cu atât vei ajunge să recunoști mai ușor gustul cafelei perfecte. Cu ajutorul acestor sfaturi, vei ajunge să te bucuri de espresso ca un italian adevărat!

Despre Grupul Lavazza

Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 2,2 miliarde EUR înregistrată în 2019.

Lavazza, una dintre cele mai renumite 100 de mărci din lume, conform Reputation Institute, este în prezent a noua companie la nivel mondial în ceea ce privește Responsabilitatea Corporativă în clasamentul Global CR RepTrak din 2019, ocupând primul loc în sectorul Food & Drink.

Lavazza a inventat conceptul de blending – sau, cu alte cuvinte, arta combinării diferitelor tipuri de cafea din diferite zone geografice – în primii săi ani și continuă să fie o trăsătură distinctă a majorității produselor sale. Compania are peste 30 de ani de experienţă în producţia şi vânzarea de sisteme şi produse de cafea porţionată. Lavazza a fost prima companie italiană care a oferit aparate de cafea cu capsule. Acum, Lavazza este prezentă în toate segmentele de business: cafea pentru acasă, segmentul away-from home şi segmentul serviciilor de cafea pentru medii profesionale, concentrându-şi atenţia către inovarea sistemelor şi tehnologiilor de consum.

Lavazza și-a consolidat poziția în piață și prin încheierea unor parteneriate valoroase, în perfectă armonie cu strategia de brand. Astfel Lavazza este partenerul Turneelor de Tenis de Mare Șlem din lume, dar și partenerul unor evenimente artistice și culturale, colaborând cu muzee precum Guggenheim din New York, The Hermitage State Museum din St. Petersburg.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, divizia Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *