Infocons. Siguranța cetățeanului consumator! Distracție sau dezastru?

Scrisoare deschisă către : Președinția României, Guvernul României, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri

Se  vehiculează informații cu privire la posibilitatea deschiderii începând cu data de 16 Mai 2020 a restaurantelor, hotelurilor, teraselor, locurilor de joacă pentru copiii și a spațiilor special amenajate pentru animalele de companie.

Cetățeanul consumator a început să își facă rezervări la diferite spații de cazare, dar care sunt condițiile de siguranță pentru a evită răspândirea COVID-19???

Trebuie adoptate măsuri clare în ceea ce privește  accesul persoanelor în aceste spații. Majoritatea restaurantelor funcționează în spații închise neavând terase, spații în care este oricum imposibilă respectarea regulilor privind purtarea măștilor fiind vorba despre servirea mesei.

Distanțarea socială devine imposibil de aplicat ceea ce va facilita răspândirea Covid-19.

Solicităm ca aceste unități sa nu fie deschise publicului larg, iar unitățile de tip hotelier de la mare sau munte care au capacitatea de cazare mare, în care accesul și mobilitatea din interior, din lifturi, spre exemplu, pot crea aglomerări, să ia măsuri clare și autoritățile cu atribuții de control în domeniu să poată monitoriza aceste aspecte.

Pentru unitățile de cazare cu capacitate mică de tipul pensiunilor, agropensiunilor, unde pot fi asigurate spații de cazare sau de servire a mesei, care va fi procedura de respectare a distanțiere socială?

În avans mass media, companiile și patronatul din turism au apărut cu mesaje conform cărora începând cu data de 16 Mai 2020 se fac rezervări.

Care sunt condițiile ?

Se percep consumatorilor bani în avans în condițiile în care nu se cunosc încă condițiile de redeschidere a acestor spații.

‘’ Haideți să luăm atitudine adoptând o9atitudine! Depinde de noi să luăm atitudine și să fim uniți, să fim informați, să fim atenți, să fim cu o9atitudine! Nu plătiți în avans rezervări care nu mai pot fi onorate ulterior! Sănătatea este în mâinile noastre și decizia ne aparține1 Alegeți întotdeauna doar în cunoștință de cauză!’’

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

Sperăm că se va lua act de toate aspectele menționate mai sus, având în vedere că trecem printr-o perioadă dificilă iar  acesta este un subiect extrem de sensibil intr-o perioadă grea pentru consumatorul și cetățeanul român .

Federatia  Asociatiilor de Consumatori (F.A.C.)  persoana juridica de drept privat, reprezentativa, care sustine si protejeaza drepturile si interesele organizatiilor neguvernamentale care activeaza in domeniul protectiei consumatorilor si care au ca scop apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor, in general la care au afiliat  principalele organizatii de profil active de pe teritoriul Romaniei impreuna cu InfoCons  – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania membra cu drepturi depline in Organizatia Mondiala Consumers International, membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori, avand Secretariatul General in Bucuresti, Bd. Marasesti, nr. 127-129,  tel: 021/319.32.66; fax: 031/101.25.15, mail : office@infocons.ro

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *