STAREA DE URGENŢĂ – INFOCONS ESTE ALĂTURI DE CONSUMATORI
Având în vedere situaţia de urgenţă în care se află România, InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor români adresa de email urgente@protectia-consumatorilor.ro iar pentru cetăţenii străini emergency@consumersprotection.org. La aceste adrese de e-mail consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.
Mișcarea de Protecția consumatorilor – este alături de cei care în această perioadă au cumpărat diferite produse agroalimentare şi nu numai, care se află în diferite situaţii legate de domeniul protecţiei consumatorilor, mai ales în această perioadă în care atenţia consumatorilor este axată pe a cumpăra impulsiv fără a mai acorda importanţă informaţiilor de pe etichetele produselor, termen de valabilitate, la comisionele aplicate la casele de schimb valutar, de solicitarea bonului fiscal, de achiziţia produselor din spaţii special amenajate şi autorizate.
Totodată aceştia cumpără produse tip suplimente alimentare fără să verifice autorizaţia aferentă acestor produse şi dacă acestea chiar sunt autorizate ca şi suplimente alimentare.
Consumatorii care și-au achiziționat diferite produse sau vor să își achiziționeze își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.
Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la cele două adrese de email destinate acestui Proiect și pot solicita informații utile.
Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu se pot adresa şi în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.
Drepturile fundamentale ale consumatorilor:
- De a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
„Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecaruia dintre noi. Prin aceasta putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care doresc să inceapă o viață nouă si ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine!”