Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® Romania
COMUNICAT DE PRESĂ
27 mai 2024. Sântimbru, Alba. Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, continuă ascensiunea cu încă o poziție în prestigiosul top publicat de Brand Finance® Romania 50, ediția 2024, fiind cel mai bine clasat brand din industria alimentară, cu o valoare evaluată a branduluii de 109 milioane de euro. În creștere cu aproape 27% față de anul anterior, Fragedo ocupă locul 14, în urcare cu o poziție față de anul anterior, confirmând apetența consumatorilor pentru produse românești sigure și de înaltă calitate.
Această performanță excepțională reflectă viziunea și eforturile constante ale echipei celui mai mare producător din sectorul avicol din România, dedicată excelenței și în continuă adaptare la nevoile pieței, asigurând astfel satisfacția deplină a consumatorilor, care apreciază produsele din carne de pui sigure și de înaltă calitate.
„Suntem mândri că brandul nostru, Fragedo, se află în fruntea celor mai valoroase mărci din industria alimentară din România, urcând încă o poziție în clasamentul Brand Finance® Romania 50. Dovedim astfel, încă o dată, că zi de zi, facem lucrurile exact așa cum trebuie, de la bob la furculiță, câștigând și menținând încrederea și loialitatea consumatorilor, care aleg produsele noastre pentru familiile lor. Acest rezultat subliniază angajamentul afacerii noastre de familie, cu capital 100% românesc, pentru calitate, siguranță și inovație continuă în sectorul alimentar, prin care acționăm sustenabil, oferind atât produse de calitate, cât și inspirație și modele de bune practici pentru întreaga industrie”, declară Ioan Popa, Președinte și Fondator TRANSAVIA.
Fragedo, liderul pieței de carne de puiii, se evidențiază printr-o abordare onestă, orientată către consumatori, oferind o gamă bogată de produse sigure, de înaltă calitate, care creează o experiență de consum excepțională. Elementele cheie ale acestei abordări includ siguranța și calitatea ireproșabile ale produselor, diversitatea și versatilitatea gamei de produse, comunicarea onestă, fără exagerări sau artificii de marketing, distribuția extinsă și curajul de a veni cu inovații, dincolo de produs.
Brandul românesc respectă standardele stricte de producție și are implementate protocoale riguroase prin care asigură siguranța și calitatea produselor oferite consumatorilor. De la produse porționate și specialități gata preparate, pe bază de rețete proprii, precum Fragedo Vin Prietenii la tine ori Fragedo Deli, la tradiționalul pui grill, piept dezosat ori pulpe, aripi, ciocănele sau ficat de pui, consumatorii au garanția că se pot bucura de produse naturale de calitate, care asigură valori nutritive superioare și un gust autentic, la fel de bun de fiecare dată.
Cel mai bine vândut brand de carne de pui din România a cucerit și alte piețe unde TRANSAVIA exportă aproximativ 30% din producție. În plus, este singurul brand din categorie care promovează autenticitatea, calitatea și siguranța produselor autohtone, fiind inițiatorul programului „Autentic Românesc”, ce aduce sub același concept produse și branduri românești din diverse sectoare, colaborând pentru a crea un univers în care consumatorii români să poată fi inspirați, în timp ce promovează economia locală. Partenerii programului includ TRANSAVIA, Artesana, Cramele Recaș, Mobexpert, Pangram Reșița – Monte Banato și Theodora Golf Club, companii unite de aceleași valori și de dorința de dezvoltare durabilă. Prin acest program, Fragedo face un pas mai departe și demonstrează angajamentul său ferm pentru susținerea producției autohtone de înaltă calitate și pentru promovarea brand-urilor românești, atât în țară, cât și pe piețele internaționale.
Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance® Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață. În acest clasament, cel mai mare producător din sectorul avicol din România, TRANSAVIA, este plasat în fruntea companiilor din industria alimentară, ocupând locul 4, fiind surclasat doar de alte două companii multinaționale din sectorul băuturilor și de un retailer local din domeniul IT&C. Pusă în valoare de un model de afacere unic în regiune, afacerea de familie cu capital 100% românesc care integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță, capitalizează un avans de9% față de anul trecut, care ridică valoarea cumulată a portofoliului de mărci a liderului pieței de carne de pui din România la 113 milioane de euro.
Conform informațiilor incluse în raportul Brand Finance® Romania 50, „în contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu (creștere de numai 2% în 2023), valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 5.6% față de anul anterior, ajungând la 7 miliarde de euro”.
Brand Finance® este cea mai mare firmă independentă la nivel global în consultanța privind evaluarea brand-urilor, fondată în 1996, cu scopul conectării brand-urilor cu profitabilitatea afacerii. Compania evaluează peste 5.000 de brand-uri în fiecare an, în toata lumea și în toate sectoarele, publicând peste 100 de rapoarte anual. Un Raport de Evaluare de Brand prezintă în detaliu ipotezele, sursele de date și calculele efectuate pentru a ajunge la valoarea brand-ului. Topul portofoliilor de mărci include peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre acestea fiind și prezentate individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 branduri din țară.
Despre TRANSAVIA
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandul de carne de pui Fragedo și semipreparate pe bază de pui Papane. Cu capital 100% românesc, compania este inclusă în topul celor mai valoroase portofolii de mărci din România publicată de Brand Finance® Romania. TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat 100% vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. Este singurul producător din țară care oferă produse din carne de pui provenită exclusiv de la puii crescuți în fermele deținute. În cei aproape 33 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 31 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui.
Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) a primit dreptul de a purta pe spotul TV sigiliul Marca Etică,ceatestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate. TRANSAVIA publică Rapoarte de Sustenabilitate din 2019 și este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
TRANSAVIA are cea mai mare investiție în energie verde din industria alimentară din România, datorită căreia își poate asigura până la 100% energia necesară proceselor tehnologice din surse proprii, regenerabile.
Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.
i Valoarea brandului se referă la valoarea actuală a câștigurilor legate în mod specific de reputația brandului. Organizațiile dețin și controlează aceste venituri deținând drepturi de marcă comercială. Conform metodologiei utilizate, Brand Finance® Romania 50 evaluează impactul brandului, puterea brandului (Indice de putere a brandului (BSI) care ține cont de investițiile de marketing, percepțiile brandului în rândul diferitelor părți interesate, între care clienții sunt cei mai importanți și performanța afacerii ), credibilitatea calculului valorii brandului prognozate.
ii conform vânzărilor raportate pentru categoria de carne de pui proaspătă (în valoare și în volum), conform estimărilor RetailZoom pentru anii 2022 și 2023 pentru piața de retail alimentar – rețele internaționale (fără Lidl).