educatiesocietate

STUDIU World Vision România: 4 din 10 copii nu participă la nicio activitate extrașcolară

210 de elevi din medii vulnerabile sunt susținuți de fundație împreună cu Pepco România să-și continue educația și cu mentorat vocațional prin proiectul “Educație pentru Viitor” parte a programului Vreau in clasa a9-a

Patru din zece copii de la sate nu participă la nicio activitate extrașcolară, iar aproape jumătate dintre adolescenții din același mediu declară că nu le place școala. Mai mult, un sfert dintre tineri spun că nu și-au descoperit nicio pasiune, conform studiului “Bunăstarea copilului din mediul rural”. Fundația World Vision România și Pepco România continuă sprijinirea educației copiilor și adolescenților din comunități dezavantajate prin proiectul “Educație pentru Viitor”. Astfel, 210 elevi primesc suport educațional, material și consiliere în funcție de nevoile lor.

Proiectul se desfășoară în condițiile în care România are de departe cel mai mare procent de copii care trăiesc în risc de sărăcie și excluziune socială (41.5%) din Uniunea Europeană. La o distanță semnificativă urmează Bulgaria cu 34% dintre minori ce se regăsesc într-o situație precară similară, conform Eurostat.

În cadrul proiectului “Educație pentru Viitor”, unul dintre scopurile principale este diminuarea discrepanțelor dintre elevii din zonele rurale și cei din mediul urban, prin facilitarea accesului la școală și activități de educație non-formală de dezvoltare personală. Totodată, proiectul își propune să sprijine adolescenții în găsirea parcursului profesional cel mai potrivit pentru aceștia.

Cei 210 elevi (între 6 și 19 ani), beneficiari ai proiectului, provin din 90 de comunități rurale din 12 județe. In anul școlar 2023-2024, elevii sunt sprijiniți cu mai multe servicii și facilități printre care:

  • stagii de practică pentru dezvoltarea profesională;
  • sesiuni de mentorat vocațional cu angajați din companii și alți specialiști;
  • activități lunare de educație non-formală pentru dezvoltarea abilităților: de la auto-cunoaștere, comunicare și integrare într-un grup, recunoașterea bullyingului și altor tipuri de violență (inclusiv în familie și în mediul școlar) la rezolvarea de conflicte;
  • burse pentru acoperirea unor cheltuieli de bază pentru accesul la școală precum transport, rechizite sau alimente;
  • vizite în cadrul universităților și în companii;
  • consiliere psihologică;
  • activități de responsabilitate socială pentru a produce schimbare în propriile comunități;
  • școli de vară.

Fiecare întâlnire a fost o oportunitate de a învăța ceva nou. Am primit oferit sfaturi utile, suport emoțional și m-ați ajutat să-mi dezvolt abilitățile și să depășesc obstacolele. Am învățat să îmi stabilesc obiective clare și să muncesc pentru a le atinge! Sunt recunoscătoare pentru fiecare cuvânt încurajator și pentru timpul și efortul pe care le-ați dedicat mie”, ne-a spus Iuliana, elevă în clasa a XII-a.

World Vision a fost pentru mine exact ceea ce îmi trebuia pentru a încheia cea mai importantă etapă din viața mea. Am beneficiat de îndrumări în carieră, bani pentru transport, mâncare și îmbrăcăminte, întâlniri lunare cu scopul dezvoltării personale, dar am mers și în tabere. Îmi doresc ca și alți copii să primească acest ajutor”, ne-a spus Cătălin, elev în clasa a XII-a.

Fiecare copil care descoperă o pasiune, care își găsește direcția în viață sau care pur și simplu reușește să continue școala este mărturia cea mai puternică a eforturilor noastre comune în vederea sprijinirii copiilor care au cea mai mare nevoie de noi. Când vedem că numărul beneficiarilor proiectului aproape s-a dublat într-un an, înțelegem că, împreună, putem face o diferență majoră. Mulțumim, Pepco România, pentru susținere și pentru viziunea comună a unui viitor mai bun pentru copiii României”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

Oferirea de oportunități de petrecere a timpului liber de calitate precum și investiția în educație – sub toate formele ei – reprezintă priorități strategice ale Pepco România în ceea ce privește implicarea companiei în comunitate. Parteneriatul cu World Vision România vine să ne confirme că această abordare multidimensională este cea mai eficientă intervenție pe care o putem face pentru acești copii și ne bucurăm să vedem progresul pe care aceștia îl realizează de la un an la altul”, a declarat Raluca Popescu, CSR Specialist Pepco România.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

Despre PEPCO România

Pepco este lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic. Motto-ul rețelei „Descoperă calitatea, bucură-te de preț” atrage în fiecare lună milioane de clienți. Compania are aproape 4.000 de magazine și este prezentă în 20 țări din Europa. În prezent, rețeaua are peste 25.000 de angajați, dintre care aproximativ 2970 doar în România.

La nivel de grup, Pepco desfășoară activități extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa și de a oferi clienților soluții durabile prin reducerea impactului activității asupra mediului și ajută clienții să facă alegeri mai informate și benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, își propune să diminueze inegalitățile și să ofere șanse egale la un start bun în viața de adult copiilor și adolescenților. Nu în ultimul rând, investește în dezvoltarea angajaților și îi încurajează să se implice în acțiuni de voluntariat. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *