World Vision România: doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor
Comunicat de presă
World Vision România: doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor. 50 fete din comunități vulnerabile au participat la sesiuni despre combaterea violenței, Drepturile Omului și dezvoltarea personală
București, 5 septembrie 2023. Un sfert dintre copiii de la sate spun că trăiesc cu teama de-a nu fi discriminați din cauza sărăciei, potrivit ultimului raport “Bunăstarea copilului din mediul rural”, realizat de fundația World Vision România. Același studiu arată că doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor. World Vision România, cu sprijinul Alka, producător de snack-uri sărate, dulciuri și cafea a realizat sesiuni de formare pentru 50 de fete din comunități dezavantajate din județul Ialomița. Printre subiectele abordate cu adolescentele au fost: Drepturile Omului, ce înseamnă un comportament lipsit de violență și corect față de cei de lângă noi, dar și despre cum să facă față viitorului rol de studente cu menținerea unui loc de muncă în același timp.
Datele organizației mai arată că 80% dintre tinerii din mediul rural vor să meargă la facultate, dar unul din trei se teme că nu are bani. Din această cauză, 70% dintre tineri plănuiesc să lucreze în timp ce vor fi studenți.
World Vision România, alături de Alka, a desfășurat mai multe activități de educație non-formală pentru 50 de fete de liceu din 11 comunități dezavantajate din județul Ialomița. Printre acestea se află:
- Cinci sesiuni de informare privind combaterea și prevenirea violenței;
- Două sesiuni de informare cu tematica „nutriție și sănătate”;
- Două sesiuni despre ce înseamnă un comportament nonviolent și etic;
- O sesiune antreprenoriat și încă una despre educație financiară susținută de BCR;
- Patru sesiuni de dezvoltare personală și consiliere vocațională;
- O vizită de specialitate la fabrica Alka;
Toate elevele au beneficiat de sprijin financiar pentru acoperirea unor nevoi punctuale, în timp ce 85% și-au dezvoltat competențele comunicare și relaționare. Totodată, peste 30% dintre bursiere au beneficiat de meditații pentru examenul de Bacalaureat și sesiuni de consiliere vocațională.
„Este extrem de îngrijorător că un sfert dintre copiii de la sate se tem de discriminare din cauza sărăciei. Totuși, prin programele noastre de mentorat și de educație non-formală, cum este cel pe care l-am derulat împreună cu Alka, încercăm să combatem aceste temeri și să oferim speranță și încredere pentru un viitor mai bun. Drepturile Omului, combaterea violenței, dezvoltarea personală și consilierea vocațională sunt subiecte esențiale în formarea oricărui tânăr. Este vital să ne asigurăm că tinerii noștri, în special cei din comunitățile vulnerabile, sunt echipați cu cunoștințele și abilitățile de care au nevoie pentru a naviga cu succes în societatea noastră din ce în ce mai complexă”, a declarat Mihaela Nabar, director-executiv World Vision România.
„Prima activitate a fost despre ‘mindset’, iar trainerul a fost super fain! Ne-a explicat ce înseamnă ‘mindset’ și a făcut totul mai interesant prin jocuri care ne-au ajutat să ne analizăm și să reflectăm asupra personalității noastre. O activitate care mi-a plăcut mult a fost ‘Cortul Terapeutic’. Am avut ocazia să mă descopăr și să învăț cum să relaționez mai bine cu mine și cu ceilalți”, a declarat Flori, elevă în clasa a X-a.
„Programul Alka a fost o super experiență pentru mine, care m-a schimbat total în bine! Am cunoscut oameni mișto, din toate domeniile, care mi-au captat atenția și m-au făcut să vreau să fiu ca ei. Vizita la fabrică a fost una dintre activitățile mele preferate. M-a ajutat să înțeleg procesele de producție și cum se concretizează teoria în practică. M-a impresionat modul de organizare: cum totul este pus la punct, fiecare angajat are rolul lui, neexistând diferențe de statut între aceștia. Am analizat fiecare detaliu al acesteia și am observat că staff-ul susține fiecare angajat cu grijă și interes, cum lucrul în echipă poate contribui la succesul unui proiect”, a declarat Geanina, elevă în clasa a X-a.
“Suntem o parte inerentă a societății românești, iar educația este unul dintre pilonii principali ai responsabilității sociale corporative în Alka. Milităm pentru combaterea violenței de orice natură, a discriminării și a rasismului, iar prin acest program ne-am dorit să creștem nivelul de conștientizare şi înţelegere în rândul tinerilor a diferitelor forme de violenţă. Dezvoltarea încrederii în sine, a capacității de relaționare și comunicare sunt principalele abilități pe care tinerii trebuie să le dețină pentru a deveni adulții care vor modela valorile societății în care trăim”, a declarat Ady Hirsch CEO, Alka.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educaţie, intervenție umanitară, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.
Despre Alka România
ALKA este o companie românească aflată printre principalii jucători din piața de FMCG din regiune, fiind prezentă în peste 40 de piețe de pe cinci continente. Născută ca o afacere de familie, compania are astăzi peste 900 de angajați și păstrează în continuare principiile și valorile pe care s-a fondat: grija față de angajați și față de comunitatea în care activează, își surprinde mereu consumatorii cu produse inovatoare, investește permanent pentru dezvoltarea produselor și face totul cu bucurie pentru a aduce bucurie. Înființată în 1994, Alka este prima companie producătoare și distribuitoare de cafea măcinată din România. Investind permanent în noi tehnologii și în dezvoltarea de produse, compania și-a extins portofoliul cu produse care au devenit foarte îndrăgite atât în România, cât și în afara granițelor.