Word Vision România: Aproape unu din doi adolescenți între 15 și 19 ani trăiește în risc de sărăcie

Comunicat de presă

Word Vision România: Aproape unu din doi adolescenți între 15 și 19 ani trăiește în risc de sărăcie. Numărul lor a crescut cu aproape 3 procente într-un singur an

120 de elevi din mediul rural își vor continua studiile la liceu datorită unui parteneriat între World Vision România și Pepco România

București, 14 decembrie 2022: Aproape unu din doi adolescenți români (44,5%), cu vârste între 15 și 19 ani, trăiește în risc de sărăcie sau de excluziune socială, conform datelor Eurostat. Mai grav este că numărul lor a crescut cu 2,7% din 2020 și până anul trecut, România fiind țara cu cei mai mulți adolescenți în risc din sărăcie din UE. Una dintre cele mai grave consecințe ale acestui fenomen este abandonul studiilor, mai ales la trecerea din gimnaziu către liceu, atrage atenția World Vision România. Fundația susține 120 de elevi din mediul rural să ajungă la liceu sau să-și continue studiile liceale, printr-un parteneriat cu retailerul Pepco România. Totodată, 20 de elevi vor beneficia de stagii de practică în magazinele Pepco.

Astfel, prin programul Vreau în clasa a 9-a, adolescenții vor participa la activități de educație non-formală precum:

  • sesiuni de dezvoltare personală și de orientare profesională;
  • meditații pentru disciplinele școlare, inclusiv cele de examene;
  • mentorat cu angajați din multinaționale și antreprenori;
  • consiliere psihologică;
  • stagii de practică;
  • tabere de vară și alte excursii.

Elevii care vor beneficia de acest pachet de servicii au între 14-19 ani și învață în 25 de licee din mediul rural din județele: Iași, Vaslui, Dolj, Vâlcea, Cluj, Buzău, Gorj, Mehedinți și Olt.

Programul Vreau în clasa a 9-a a fost lansat de World Vision România în 2008 ca răspuns la nevoia elevilor din mediul rural de a-și continua studiile după terminarea gimnaziului. Beneficiarii acestui program sunt proaspeţi absolvenţi de gimnaziu sau liceeni își doresc să-și continue studiile, dar nu au posibilităţi materiale.

Principalele criterii de selecţie a elevilor sunt: situația socio-economică a familiei, media scolară anuală (să fie peste 7) și motivația acestora pentru a continua studiile.

De 14 ani, doar prin programul Vreau în clasa a 9-a, World Vision România a susținut la liceu peste 4.500 de adolescenți.

Derulăm programul «Vreau în clasa a 9-a» de mai bine de 14 ani pentru a reduce inegalitatea de șanse dintre elevii din mediul rural și cei din mediul urban. Misiunea noastră este să sprijinim adolescenții care provin din familii cu puține posibilități materiale să-și continue studiile și să-și descopere pasiunile. Un parteneriat de lungă durată – precum cel pe care îl avem cu Pepco România – înseamnă predictibilitate și o contribuție reală pentru acești tineri la un viitor mai bun. Datele noastre cele mai recente arată că cel puțin doi din zece părinți din mediul rural nu-și mai susțin copiii la școală după ce au terminat clasa a VIII-a, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Pepco susține comunitățile în care își desfășoară activitatea și se implică în proiecte care oferă șanse egale copiilor din medii defavorizate la educație inclusivă și de calitate. Credem cu tărie că niciun copil nu ar trebui să rămână în urmă doar pentru că familia sa nu îi poate oferi resursele necesare pentru a învăța. Programul ”Vreau în clasa a 9-a” este unul dintre programele educaționale pe termen lung în care ne-am implicat încă de la început și ne bucurăm să le fim alături și în acest an școlar”, a declarat Bogdan Grigoriu, Operation Manager, Pepco România.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

Despre PEPCO România

Pepco este lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic. Motto-ul rețelei „Descoperă calitatea, bucură-te de preț” atrage în fiecare lună milioane de clienți. Compania are aproape 3.000 de magazine în 17 țări din Europa. În prezent, rețeaua are peste 25.000 de angajați, dintre care aproximativ 2850 doar în România.

La nivel de grup, Pepco desfășoară activități extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa și de a oferi clienților soluții durabile prin reducerea impactului activității asupra mediului și ajută clienții să facă alegeri mai informate și benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, își propune să diminueze inegalitățile și să ofere șanse egale la un start bun în viața de adult copiilor și adolescenților. Nu în ultimul rând, investește în dezvoltarea angajaților și îi încurajează să se implice în acțiuni de voluntariat. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *