Asociația Red Panda a totalizat peste 10.000 de acțiuni de ajutorare a animalelor de companie refugiate din Ucraina

Prin proiectul ”Ajutor pentru animalele refugiate din Ucraina”, în perioada aprilie – august 2022, Red Panda a realizat peste 10.000 de acțiuni de ajutorare a animalelor de companie deținute de refugiații ucraineni.

De la începutul războiului din Ucraina, asociația Red Panda a oferit ajutor gratuit cetățenilor ucraineni refugiați în România care au solicitat asistență pentru animalele lor de companie. Prin proiectul ”Ajutor pentru animalele refugiate din Ucraina”, în perioada aprilie – august 2022, Red Panda a realizat peste 10.000 de acțiuni de ajutorare a animalelor de companie deținute de refugiații ucraineni.

Voluntarii asociației Red Panda au fost prezenți zilnic în centrul de Romexpo și la Centrul de Adopții Red Panda cu ajutoare pentru animalele de companie refugiate. În decursul a patru luni, asociația a realizat următoarele:

● a consiliat și a îndrumat peste 3200 de cetățeni ucraineni deținători de animale de companie;

● a oferit peste 6400 de porții de mâncare pentru cățeii, pisicile, hamsterii și iepurașii refugiați din Ucraina;

● a dăruit peste 2500 de accesorii esențiale: hamuri, lese, cuști de transport, nisip/talaș igienic etc.;

● a asigurat sprijin medical variat pentru 300 de animale de companie, de la vaccinuri de bază până la tratamente complexe, decisive pentru viața animalelor;

● a găzduit temporar 15 animale de companie până la reunirea cu familiile lor ucrainene.

Acest efort a fost posibil datorită grantului câștigat de Asociația Red Panda în cadrul apelului #InStareSaAjut 2022, lansat de Kaufland România pentru a sprijini organizațiile neguvernamentale din România care au derulat inițiative de ajutorare a migranților ucraineni. Asociația Red Panda a fost unul din cele 10 ONG-uri selectate pentru finanțare în cadrul apelului #InStareSaAjut, componenta Granturi Rapide, iar proiectul ”Ajutor pentru animalele refugiate din România” a fost singurul dedicat protejării animalelor care a obținut finanțare.

Suntem fericiți și recunoscători pentru că, printre atâtea alte proiecte extraordinare, inițiativa noastră a fost recunoscută și apreciată. Selectarea proiectului nostru echivalează cu recunoașterea eforturilor făcute de refugiații ucraineni care, deși au trebuit să parcurgă zile întregi printre obuze și explozii, nu și-au abandonat animalele de companie. Am cunoscut sute de astfel de oameni și animăluțele lor. Pentru ei, animalele sunt membri ai familiei, iubiți și importanți. Nu și-au pus problema nicio secundă să se despartă de ei, dar asta nu înseamnă că le-a fost ușor, sau că le este ușor aici, în România. Astfel, prin proiectul nostru, eforturile supraomenești făcute de proprietarii animalelor, pentru a nu se despărți de animalele lor de companie, este onorat, recunoscut și aplaudat. Suntem atât de recunoscători că i-am putut ajuta, pe ei și pe animăluțele lor”, a declarat Delia Pîrvu, unul dintre fondatorii Red Panda.

Inițiativa Asociației Red Panda a atras voluntari inclusiv printre refugiații ucraineni care au fugit din calea războiului. Ania a fost printre primii beneficiari ai proiectului atunci când a ajuns în România și a vrut să răsplătească ajutorul primit prin acțiuni de voluntariat. ”Sunt foarte recunoscătoare pentru Red Panda România și apreciez enorm oportunitatea de a-mi aduce contribuția la acest proiect. Mi-a oferit sentimentul că pot fi de ajutor într-o perioadă atât de dificilă, și m-a ajutat să depășesc circumstanțele vieții legate de fuga mea de război.”

Proiectul “Ajutor pentru animalele refugiate din Ucraina” este inițiativa Asociației Red Panda, realizat cu sprijinul Kaufland România, implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile FDSC, în cadrul apelului #InStareSaAjut 2022, componenta Granturi Rapide. Deși proiectul a fost finalizat, asociația Red Panda România continuă să facă toate eforturile pentru a putea continua să ofere sprijin deținătorilor ucraineni de animale de companie refugiați în România.

*****

Despre Asociația Red Panda

Red Panda simbolizează puterea oamenilor de a ocroti orice formă de viață, prin respect și empatie față de natură. Panda roșu este una dintre speciile amenințate cu dispariția la nivel global, din cauza distrugerii habitatului și a vânătorii, consecințe ale activităților umane nesăbuite asupra mediului înconjurător. Misiunea asociației este de a educa și de a milita pentru crearea unei societăți mai bune, în care nu trebuie să mai producem suferință nouă și celorlalte specii.

Organizația se ocupă de salvarea, reabilitarea și plasare în adopție a animalelor fără stăpân sau abandonate, organizează campanii de informare și responsabilizare privind bunăstarea animalelor cu și fără stăpân, dar și de programe de educație pentru copii și adulți.

Despre programul În Stare de Bine

În Stare de Bine este un program anual de finanțare ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro pe an organizațiilor neguvernamentale din România. Programul este implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cu susținerea financiară a Kaufland România.

Obiectivul programului este creșterea calității vieții locuitorilor din comunitățile rurale și urbane prin sprijinirea inițiativelor care au un impact pozitiv în trei domenii esențiale – cultura, sportul și viața sănătoasă – și care se adresează grupurilor vulnerabile și comunităților din care acestea fac parte.

În acest an, în mod excepțional, criza umanitară din Ucraina a determinat reorientarea parțială a programului către sprijinirea migranților și refugiaților alungați de război din țara vecină.

Pentru mai informații, accesați www.instaredebine.ro.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 149 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.

Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *