Sunt smoothie-urile din fructe sănătoase? Iată cum pot afecta dinții și gingiile, la fel ca băuturile acidulate!

Alimentele și băuturile pe care le consumăm se reflectă în sănătatea dinților și a gingiilor noastre, în funcție de cât sunt de benefice sau, din contră, dăunătoare. Medicul stomatolog Sorina Stroe, asistent universitar doctor, explică în ce mod ne afectează dantura, spre exemplu, consumul de smoothie-uri și sucuri acidulate, tipuri de băuturi la care apelează foarte mulți oameni zilnic.

„Băuturile au un rol foarte important în sănătatea dinților și a gingiilor pentru că le consumăm mai des și în cantități mai mari decât alimentele solide. Din păcate, prea multe persoane preferă să consume băuturi acidulate sau cu conținut mare de zahăr. El se găsește inclusiv în băuturile aparent inofensive și naturale, precum sucurile și smoothie-urile din fructe, ori în sucurile de fructe din comerț. Aceste băuturi intră imediat în contact cu dinții noștri și duc la depunerea rapidă a peliculei bacteriene. Dacă după o masă obișnuită ne spălăm pe dinți imediat, nu la fel facem în timpul zilei când bem astfel de produse, între mese”, spune medicul stomatolog Sorina Stroe.

Coloranții și zaharurile distrug dinții

„Unii oameni obișnuiesc să consume o sticlă de suc, puțin câte puțin, pe durata mai multor ore. În acest mod, tot ce facem este să prelungim contactul peliculei aderente cu dinții și să dăm ocazia bacteriilor să se acumuleze. Apoi, coloranții și acidul, pe care sucurile le conțin, pot păta dinții. Inclusiv sucurile deschise la culoare! În plus, substanțele chimice, care adaugă aromă, pot eroda în timp smalțul dentar”, adaugă medicul stomatolog Sorina Stroe.

Soluție: le bem cât mai repede, cu paiul

„Dacă tot vrem să le cosumăm, indicat este să bem rapid, și chiar cu paiul, smoothie-urile sau băuturile acidulate care au un conținut ridicat de zaharuri. În acest mod, diminuăm pe cât posibil contactul lor cu suprafețele dentare. După ce le consumăm, este indicat să ne spălăm pe dinți sau măcar clătim energic gura, scăzând astfel și șansa ca dantura să se păteze. Ideal ar fi, însă, pe termen lung, să consumăm apă atunci când ne este sete”, recomandă medicul stomatolog Sorina Stroe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *