Cum se pot antrena neuronal elevii din România pentru a avea rezultate mai bune la școală

Alternanța între școala online și cea offline, alături de schimbările radicale cauzate de contextul pandemic, pot afecta capacitatea copiilor și a tinerilor de a se concentra asupra diferitelor materii studiate.

Astfel se face că o majoritate covârșitoare de elevi dezvoltă tulburări de atenție, anxietate și incapacități de asimilare și înțelegere a informațiilor. De cele mai multe ori, meditațiile sau orele suplimentare de studiu nu ajută în asemenea condiții, în care baza dezechilibrelor este generată schimbările haotice ale stilului de viață.

Cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație, adolescenții din Statele Unite ale Americii, din unele state europene vestice și, în premieră, din România, își pot îmbunătăți capacitatea de conștientizare a contextului și de a fi mai agili în asimilarea informației, cu ajutorul antrenamentelor neuronale BM-BCI.

În acest mod, elevi din ciclurile gimnaziale și cele liceale din România au înregistrat anul acesta progrese notabile, reușind să devină mai eficienți la învățătură și mult mai echilibrați mental și emoțional, eliminând în acest fel anumite blocaje.

Acesta este și cazul lui Rareș Cristea, un tânăr de 14 ani, care a urmat antrenamentele BM-BCI la Neuro Performance Center din București, singurul centru de cercetare de acest tip din România și din Europa de Est (www.npecenter.com/ro).   

“Am urmat aceste antrenamente cu echipa domnului Costin Dămășaru pentru a-mi dezvolta capacitatea de concentrare și de atenție înainte de examenele din cadrul Evaluării Naționale. Aveam nevoie de ajutor deoarece nu mă simțeam foarte încrezător în propriile forțe la matematică. În urma antrenamentelor realizate la Centru, am devenit mai atent, am putut să mă concentrez mai mult și să mă axez pe fiecare probă în parte de la Evaluarea Națională.”, povestește Rareș Cristea.

Costin Dămășaru, fondatorul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale din București, explică în ce mod ajută acest tip de antrenament neuronal în cazul tinerilor și nu numai.

“Pe Rareș l-am antrenat pentru îmbunătățirea performanțelor neuronale, pentru a-și crește capacitatea de concentrare și a-și putea controla emoțiile în contexte stresante, cum este de altfel cazul examenului de capacitate. El se află în situația multor tineri care sunt în plin proces de modelare  și care pot întâmpina diverse disfuncții și/sau blocaje. Acestea sunt generate, de cele mai multe ori, de factori externi, de mediul de viață și de propria raportare la materia studiată.

Conceptul aplicat în cadrul antrenamentului este cel de Contextual Awareness, care îi ajută să conștientizeze unde se află și de ce, astfel încât creierul să poată dezvolta strategii optime de gestionare a tuturor contextelor, fie că discutăm de cele personale sau de cele profesionale. Antrenamentul este un proces complet non-invaziv. În acest proces se analizează harta 3D a creierului, realizată cu ajutorul unei căști pentru EEG cu 24 de senzori, unde se pot descoperi disfuncțiile neuronale, ilustrate prin zonele hipoactive sau hiperactive. În urma acestui lucru datele colectate sunt procesate de un soft, iar apoi acestea sunt personalizate și transferate în cadrul unui joc menit să elimine disfuncțiile descoperite. Tot acest mecanism funcționează ca un proces de învățare accelerată. Totul se derulează în fața unui display care proiectează un joc ce va fi controlat “cu puterea minții”.

Odată realizat antrenamentul, beneficiile înregistrate sunt asimilate pentru tot restul vieții. Rețelele neuronale care sunt acum optimizate vor funcționa în acest mod și, din ce în ce mai optimizat, pentru tot restul vieții. Astfel, putem contribui pozitiv atât la formarea profesională a tinerilor, cât și la modelarea unor adulți echilibrați și puternici din punct de vedere mental și emoțional“, declară Costin Dămășaru, fondatorul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale.

Cum funcționează antrenamentul BM-BCI

Antrenamentul BM-BCI are scopul de a augmenta legăturile neuronale existente și a crea noi legături, care conduc către o mai bună comunicare la nivel neuronal. Este o procedură eminamente non-invazivă și reprezintă un proces accelerat de învățare la nivel cerebral, combătând astfel dezechilibre și afecțiuni precum depresia, insomnia, anxietatea, afecțiuni din spectrul autist, ADHD sau boli neurodegenerative.

În primă instanță, se realizează o Hartă a Creierului (Brain Map), unde se monitorizează activitatea cerebrală cu ajutorul unei căști cu 24 de senzori EEG. În acest mod se descoperă zonele disfuncționale ale creierului, hipoactive și/sau hiperactive.

Pe baza acestei analize, se crează un protocol personalizat de antrenament neuronal, care va fi constant monitorizat și adaptat la nevoile reale ale utilizatorului. Astfel, beneficiarul antrenamentului va urma diferite sesiuni de antrenament în care va trebui să îndeplinească anumite task-uri programate printr-un software special, ce sunt comunicate printr-un joc ilustrat pe ecranul computerului.

Antrenamentele BM-BCI se derulează în cadrul Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale din București (Intrarea Roma 7), www.npecenter.com/ro.  

Investiție în inovație

“La Neuro Performance Enhancement Center investim constant în cercetare și inovare. Dezvoltăm noi și noi metode de a optimiza prin metode non-invazive creierul. Tulburările din Spectrul Autist, ADHD-ul, depresia, anxietatea, tinnitusul, vertijul sunt disfuncții care în viitorul apropiat vor putea fi eliminate utilizând neuroștiința aplicată”, încheie Costin Dămășaru.

Tehnica BM-BCI, implementată de Costin Dămășaru în România, este considerată soluția viitorului pentru augmentarea performanțelor neuronale, atât aplicată managerilor, antreprenorilor și sportivilor, persoanelor care suferă de anxietate, depresie, insomnie, dependențe, cât și copiilor cu ADHD și afecțiuni din spectrul autist.

Despre Costin Dămășaru

Costin Dămășaru este Doctor în Management, licențiat în Psihologie și a obținut un Masterat în administrarea afacerilor. A absolvit MIT (Massachusetts Institute of Technology) din Boston, SUA, în cadrul programului de Executive Education – Neuroscience for Leadership. Acolo a lucrat cu cercetători de renume la nivel global, în domeniul îmbunătățirii performanței creierului uman, folosind tehnologia Brain Mapping – Brain Computer Interface.

Este fondatorul și directorul general al Centrului de Cercetare în Augmentarea Performanțelor Neuronale (www.npecenter.com/ro), având misiunea de a ajuta oamenii să-și acceseze imensa putere de vindecare a creierului și să își atingă potențialul maxim. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *