CONFERINȚA MANAGEMENTUL CARIEREI, EDIȚIA A VIII-a -17-19 noiembrie

Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (CICOC-UAB) a organizat în perioada 17-19 noiembrie a.c. cea de-a VIII-a ediție a Conferinței „MANAGEMENTUL CARIEREI”.

Devenit deja tradiție în UAB, evenimentul este dedicat studenților, absolvenților, elevilor de liceu în clasele terminale precum și tuturor celor interesați de latura dezvoltării personale și a carierei. În acest an, manifestarea s-a bucurat de sprijinul partenerilor constanți:  Consiliul Judeţean Alba, Fundaţia Comunitară Alba, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba, Liga Studenților UAB, Societatea Antreprenorială Studențească (SAS UAB), și CNFIS – prin implementarea proiectului „SAS UAB – Promotor al spiritului antreprenorial”- CNFIS-FDI-2020-0061.

Toate activitățile, atelierele și prezentările s-au desfășurat pe Platforma Zoom.

În deschidere au luat cuvântul: Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, Director al Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia;
Prof.univ.dr. Daniel Breaz, Rector al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia;
Conf.univ.dr. Ovidiu Panaite, Prorector al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia; Conf.univ.dr. Carmen Pastiu, Președinte Societatea Antreprenorială Studențească -SAS UAB

Au participat studenți UAB cât și din alte universități din țară, elevi de liceu și absolvenți ai Universității. Prezenta ediție a avut un ecou și un succes deosebit, platforma înregistrând de-a lungul celor trei zile un număr de 847 conectări la activitățile din program.

Programul primei zile i-a avut drept invitați pe:

Radu CRISTIAN, Director național de vânzări, TRANSEURO, care a împărtățit informații din experiența sa și a oferit recomandări utile pentru viitoarea carieră;

Costin DEDU, Președinte Asociația de Tineret IMAGO MUNDI care a dezbătut subiectul „Timp personal, Detox Digital și învățare”, inițiindu-i pe cei prezenți dincolo de ecrane în tainele Aplicației Mentimeter, un foarte interesant soft interactiv de prezentare;

Nicolae MOLDOVAN, Policy Advisor for Cohesion Policy, Regional Development & Budget · ‎European Parliament, City Manager Alba Iulia (2012-2019) a întregit seria prezentărilor primei zile, a răspuns participanților la întrebările primite despre activitatea profesională și le-a oferit câteva sfaturi pentru carieră, izvorâte din convingerile sale personale: “Pentru mine, caracterul este cea mai prețioasă resursă care contează întru-un raport profesional; Investiți în cărți, cunoaștere și noi competențe (de comunicare, lingvistice, digitale & tech, creative, civice etc.); Urmați sfaturile unor oameni care au făcut ceva în viață și pot arăta cu pasiune acest lucru; Accesați cercuri profesionale consacrate de valoare, recunoaștere, deschidere; Dezvoltați-vă o carieră independentă de resursele familiei și evoluați pe picioarele voastre în viață; Selectați și bucurați-vă de prieteni apropiați care vă ridică, vă dau energie și nu care vă trag în jos și vă descurajează; Viața personală trebuie să fie un motiv de armonie și suport vieții profesionale; Împlinirea în carieră este când simți că ceea ce ai realizat face pe cineva fericit, transformă, schimbă și dezvoltă ceva; Livrați calitate și bunătate, la timp și responsabil; Luați decizii informate; Vizualizați-vă viitorul profesional pe termen lung și rămâneți consecvenți obiectivului; Creșteți organic și nu ardeți etape determinante.”

Alături de cele prevăzute în programul anunțat, participanții au mai avut parte de o prezentare interactivă în domeniul comunicării, susținută de Dl. Conf.univ.dr. Ovidiu PANAITE, în calitatea sa de consilier orientare în carieră.

A doua zi de activități a avut în program doi invitați psihologi. Primul atelier interactiv cu tema „Cum să ne gestionăm starea de stress într-o situație de criză”, a fost susținut de către Cosmin BARA. Atelierul a fost dedicat tuturor celor care au fost curioși să afle, la modul concret, cum să își activeze resursele interioare astfel încât să fie capabili să își gestioneze starea de a fi în condițiile unei crize generalizate.

Al doilea atelier interactiv cu tema „Atelier interactiv: Cariera – între mit și realitate” a fost susținut de către Florin BADALE, Psiholog. Au fost dezbătute principalele mituri existente cu privire la carieră și au fost identificate soluții la problemele ridicate de către participanți.

A treia zi de conferință a reunit doi invitați. Prima prezentare a fost derulată de către Cosmina NOAGHEA, Consultant Talent Management, Asociația ASCENDIS, care a oferit informații practice legate de carieră, resurse umane, motivare și motivație și a prezentat auditoriului un instrument de orientare în carieră, utilizat la nivel internațional.

A doua prezentare a fost derulată de către Iulia MUNTEAN, Psiholog în cadrul CICOC-UABșia constat într-un atelier interactiv de consiliere cu tema: „Despre anxietate și alternative de emoții sănătoase în contextul actual”, care a venit în ajutorul celor prezenți cu prezentarea metodelor de înlăturare a anxietății și modalități de atragere a unor emoții constructive, atât de necesare în această perioada și nu numai.

Conferința „MANAGEMENTUL CARIEREI”   este organizată anual din anul 2013, de către Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Director – Conf.univ.dr. Larisa Dragolea, cu implicarea valoroasă a unei echipe de studenți voluntari și prin susținerea acestor activități a facultăților și cadrelor didactice din UAB.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *