ASPECTE PRIVIND FUNCȚIONALITATEA PLATFORMELOR ONLINE UTILIZATE PREPONDERENT ÎN CADRUL UAB

În cadrul UAB, învățământul la distanță a fost și este deservit de platforma MOODLE, care a suferit, anual, îmbunătățiri, astfel încât funcționalitatea acesteia să îndeplinească toate exigențele calitative ale învățământului superior. Astfel, platforma s-a configurat și pentru programele de Masterat – forma cu frecvență – și pentru o parte a studenților de la nivel Licență. După data de 9 martie 2020, s-au creat structuri specifice de accesare a materialelor didactice pentru toți studenții de la nivelul licență, forma cu frecvență.

Ulterior, o parte dintre activitățile on-line pentru studenții de la forma cu frecvență au migrat către platforma TEAMS, fiind active în permanență ambele platforme.

Din graficul de utilizare a platformei MOODLE, se poate observa o creștere semnificativă a utilizării acesteia; astfel, la nivel de cadre didactice accesările au ajuns la un număr de 2083 de accesări/zi iar la studenți la un număr maxim de 6760 accesări/zi.

Existența la nivel de Universitate a formei de învățământ la distanță la anumite specializări a contribuit la o mai ușoară adaptare la educația on-line a studenților de la forma cu frecvență, atât din punct de vedere al infrastructurii electronice, al materialelor educaționale, cât și al strategiilor didactice utilizate în noua situație creată.

Din punct de vedere al studenților de la forma de învățământ cu frecvență, adaptarea la noile condiții educaționale a fost una naturală, având o alfabetizare temeinică în domeniul TIC.

CONDUCEREA UAB

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *