cultura

Vizita Papei Francisc la Blaj. Organizare reușită, cifre impresionante

ARTmania Evens mulțumește Mitropoliei Române Unite cu Roma, Greco-Catolică, instituțiilor și partenerilor

pentru buna colaborare avută în organizarea ceremoniilor oficiate de Sanctitatea Sa Papa Francisc pe Câmpia Libertății din Blaj

Au trecut doar câteva ore de când ultimul container dintre cele 33, folosite pentru producția vizitei istorice a Papei Francisc pe Câmpia Libertății de la Blaj, a fost ridicat. ARTmania Events, compania organizatoare care s-a ocupat de toate detaliile logistice și operaționale ale acestui eveniment unic, mulțumește Mitropoliei Române Unite cu Roma, Greco-Catolică, instituțiilor și partenerilor pentru încredere și pentru excelenta colaborare.

Acest eveniment de uriașă amploare a fost un exemplu excelent de colaborare între sectorul privat și autoritățile statului, toate părțile implicate făcând totul pentru organizarea lucrurilor la cele mai înalte standarde. Toate aspectele, de la cele esențiale la cele de detaliu, au condus împreună la reușita unui eveniment cu adevărat istoric, o vizită de o deosebită însemnătate la nivel religios și chiar la nivel național”, afirmă Codruta Vulcu, Director al ARTmania Events și directorul proiectului.

Organizarea unui eveniment de o asemenea amploare, de o profundă dimensiune spirituală, a împlinit motto-ul ales pentru vizita Sanctității Sale Papa Francisc în România, ‘Să mergem împreună! La Blaj, am simțit cu toții, organizatori și pelerini, faptul că am mers împreună cu Sfântul Părinte! Să rămânem împreună!”, a declarat Pr. vicar general Cristian Barta, responsabil comunicare vizită Papa Francisc la Blaj

ARTmania Events adresează mulțumiri tuturor celor care au contribuit la buna desfășurare a vizitei Sanctității Sale la Blaj: autorități și instituții publice, parteneri, voluntari, preoți și pelerini, jurnaliști acreditați la acest eveniment. Mulțumiri speciale merg către Administrația Prezidențială, Guvernul României și Secretariatul de Stat pentru Culte, Consiliul Județean Alba, Primăria și Consiliul Local Blaj, precum și către Comitetul Interministerial pentru Securitate „Vizită Papa 2019”, format din MApN, MAI, SRI, SIE, STS și SPP, fără de care această vizită istorică nu ar fi putut fi organizată în condiții de securitate și logistice optime. Datorită lor, Blajul a fost o gazdă primitoare și un loc în care fiecare s-a simțit în siguranță.

Evenimentul – impresionant la nivel de complexitate tehnică, dar și ca număr de participați – ce a avut loc pe Câmpia Libertății din Blaj a fost o parte importantă a vizitei în România a Sanctității Sale Papa Francisc.

Organizarea evenimentului a presupus o perioadă de montaj de trei săptămâni, cu peste 60 de tiruri cu echipament, dar și formarea și coordonarea unei echipe de organizare compusă din 500 de persoane, a unei echipe de 600 de voluntari și coordonarea a peste 50 de colaboratori din sectorul privat.

Pentru acest eveniment a fost necesară amenajarea unui spațiu dedicat de 106.498 mp format din Câmpia Libertății și câmpurile adiacente, dar și amplasarea a 7 kilometri de garduri despărțitoare. Au fost montate corturi cu o suprafață totală de 2.200 mp și au fost instalate peste 7.400 de scaune.

De asemenea, au fost amenajați 14.500 de mp de sistem de acoperire a solului pentru a facilita accesul, staționarea în bune condiții a participanților la eveniment și a echipamentelor tehnice. Mai exact, au fost montați peste 7.500 de mp de portafloor pentru trafic pietonal, peste 5.300 de mp de portafloor pentru trafic mediu, peste 1.700 mp de portafloor pentru trafic greu pe câmpurile secundare de acces, pentru accesul tirurilor și utilajelor grele.

Pentru a ușura intrarea zecilor de mii de pelerini la slujba de pe Câmpia Libertății de la Blaj au fost amenajate 60 de porți de acces dotate cu toate cele necesare validării invitațiilor de participare și 6 zone independente destinate publicului, cu acces separat și facilități independente, pentru un crowd-management eficient și sigur.

Au mai fost construite patru platforme dedicate presei și două zone pentru persoanele cu dizabilități, toate cu acces dedicat, menite să asigure cele mai bune condiții pentru preluarea de imagini și urmărirea ceremoniilor.

În plus, pentru voluntarii care au asigurat informarea și ghidarea pelerinilor a fost amenajat un camping cu 300 de corturi, dotat la rândul său cu toate facilitățile necesare.

Pe durata evenimentului au fost colectate aproximativ 1,5 tone de plastic, deja trimise spre reciclare. Protejarea mediului și păstrarea curățeniei pe Câmpia Libertății a fost încă de la început unul dintre aspectele pe care a fost pus accentul în planificarea evenimentului. În consecință, ARTmania Events mulțumește tuturor participanților la proiect (persoane implicate direct în organizare și pelerinilor) pentru comportamentul civic și curățenia pe care au lăsat-o pe Câmpia Libertății la părăsirea acesteia. Este un model de civilizație și un exemplu demn de urmat.

Organizarea acestui eveniment, unic în activitatea unui profesionist, a reprezentat pentru mine și echipa ARTmania Events o deosebită onoare. Doresc să mulțumesc Mitropoliei Române Unite cu Roma, Greco-Catolică pentru încrederea pe care ne-a oferit-o atunci când ne-a ales pe noi pentru coordonarea acestui eveniment extrem de complex.

Pe lângă amploarea desfășurării de forțe și complexitatea tehnică, strânsa colaborare și angajamentul real al persoanelor și instituțiilor implicate a reprezentat unul dintre aspectele-cheie care au asigurat organizarea evenimentului la cele mai ridicate standarde.

Doresc să mulțumesc personal colaboratorilor, partenerilor și tuturor colegilor pentru eforturile deosebite depuse, pentru atitudinea centrată pe soluții, pentru deosebitul profesionalism și implicarea de care au dat dovadă”, a declarat Codruța Vulcu, Director de Proiect.

Nu în ultimul rând, ARTmania Events mulțumește tuturor jurnaliștilor acreditați la acest eveniment care au contribuit la informarea corectă a publicului larg asupra unor aspecte esențiale pentru buna desfășurare a evenimentului și pentru siguranța participanților (măsuri organizatorice și de acces, reguli pentru pelerini etc.) și care au reușit, prin materialele publicate, să sublinieze importanța evenimentului și semnificația istorică a prezenței Sfântului Părinte în aceste locuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *