World Vision România. Parteneriat pentru combaterea abandonului școlar, educație agricolă și modernizarea condițiilor de învățare
Bayer România s-a alăturat programelor derulate de World Vision România pentru a preveni analfabetismul funcţional, părăsirea timpurie a şcolii și alimentaţia deficitară a copiilor din medii vulnerabile (programul Pâine și Mâine) și pentru a promova educația în domeniul agricol – unul dintre cele mai importante domenii de activitate la nivel național (programul Mândru să fiu fermier).
În plus față de aceste inițiative, compania a contribuit la îmbunătățirea condițiilor de învățare și recreere în cadrul Școlii Gimnaziale Sinești, județul Ialomița, dotând sălile de clasă cu echipamente digitale performante și amenajând curtea școlii.
Instituțiile de învățământ din mediul rural, în cifre:
- 330.000 de elevi învață în școli dotate inadecvat pentru asigurarea unui mediu de învățare propice;
- 20% dintre școli nu aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare în 2018;
- Peste 4.000 de clădiri în care se desfăşoară activităţi didactice funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendii (2019);
- 25% din școlile din România, mai ales în rural, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire;
- 1.176 de şcoli aveau, în 2019, toaleta afară, majoritatea fiind în mediul rural;
- 1 din 6 școli din România nu aveau acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă;
- 47% din școli nu au rampă de acces pentru copii cu dizabilităţi.
„Suntem recunoscători pentru implicarea partenerului nostru Bayer România în inițiativele noastre destinate copiilor și tinerilor din comunitățile vulnerabile. Parteneriatul nostru nu doar că sprijină prevenirea abandonului școlar și promovează educația în agricultură, dar contribuie și la crearea unui mediu de învățare mai modern și atrăgător. Aceste demersuri reprezintă mai mult decât simple acțiuni punctuale – sunt investiții durabile în educație și dezvoltare, care fac o diferență reală pentru comunitățile vulnerabile din România.” a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România.
„Suntem onorați să ne alăturăm World Vision România în această inițiativă esențială, care nu doar că promovează educația și reduce riscul de abandon școlar, dar și îmbunătățește condițiile de învățare pentru copiii din comunități vulnerabile. Investiția în educația agricolă și modernizarea infrastructurii școlare reprezintă un pas important în crearea unui viitor mai bun pentru tineri și pentru societate în ansamblu. Credem cu tărie că fiecare copil are dreptul la o educație de calitate și ne angajăm să contribuim la atingerea acestui obiectiv.” a declaratBoualem Saidi, Senior Bayer Representative & Crop Science CDH România, Bulgaria, Republica Moldova
Pâine și Mâine – masă caldă pentru copii
Unul dintre cele mai importante proiecte ale fundației World Vision România este „Pâine şi Mâine„, prin care copiii de la sate beneficiază de un pachet integrat de servicii pentru a-i încuraja să meargă la școală. Obiectivele programului sunt prevenirea şi combaterea abandonului şcolar prin creşterea rezultatelor şcolare, prin recuperarea pierderilor în învăţare şi a întârzierilor în dezvoltarea competenţelor de bază (scris, citit, socotit), respectiv a competenţelor corespunzătoare vârstei elevilor.
Începând cu acest an școlar, World Vision România a lansat o nouă abordare a proiectului „Pâine și Mâine”, dedicat exclusiv elevilor ce studiază în regim simultan. Învățământul simultan este specific școlilor din mediul rural. Fie că vorbim de Simultan II (adică două clase simultane), Simultan III, sau chiar Simultan IV – acolo unde în structura clasei sunt patru clase.
După un apel public către școli, 22 unități de învățământ din 11 județe au intrat în program, mai exact 1.140 de elevi de școală primară care învață în sistem simultan. Din cei 1.140 de elevi de înscriși în program, compania Bayer România va sprijini 25 de elevi din județul Giurgiu, proveniți din medii vulnerabile, din clasele primare. Pe lângă masa caldă oferită elevilor și cele două ore de educație remedială, proiectul include:
- Realizarea unei evaluări aprofundate la nivelul unității de învățământ- infrastructura școlară, situația si vulnerabilitățile elevilor și a familiilor acestora, predarea în simultan;
- Desfășurarea unor cursuri de formare dedicate cadrelor didactice care predau în simultan pentru îmbunătățirea actului de predare în regim simultan și completarea informațiilor;
- Dotarea scolilor, acolo unde este cazul, cu aparatură digitală si pregătirea cadrelor didactice pentru integrarea digitalizării în procesul de predare;
- Școala Părinților cu focus pe educatie, nutriție și sănătate;
- Activități de educație non formală pentru elevi pe tot parcursul anului și pe perioada verii în timpul școlii de vară.
Mândru să fiu fermier și nevoia de schimbare a percepției negative asupra agriculturii.
În cadrul proiectului „Mândru să fiu fermier” vor fi finanțate 3 licee agricole pentru organizarea de vizite de studiu în ferme care folosesc tehnologii 4.0 și achiziționarea de echipamente și kituri didactice pentru experimente la clasă.
Astfel, 80 de elevi și 17 de profesori vor face vizite în ferme, unde se vor putea familiariza cu tehnologiile de ultimă oră. În total peste 300 de elevi vor beneficia de pachetul educațional ”Călătorie spre anul 2050”, demonstrații și experimente ale tehnologiilor de ultimă generație.
Cele 3 licee agricole selectate pentru a beneficia de pachetul suport sunt:
Colegiul Național de Agricultură și Economie Tecuci, jud. Galați
Colegiul Tehnic „Haralamb Vasiliu” Podu Iloaiei, jud. Iasi
Liceul Agricol ”Dimitrie Cantemir” Huși, jud. Vaslui.
“Elevii de la liceele Agricole trebuie să vadă cum Agricultura 4.0 le poate schimba viitorul: vizitele la fermele care aplică tehnologii avansate și interacțiunea cu fermierii de succes îi ajută să înțeleagă oportunitățile din agricultură iar parcurgerea lecțiilor interactive “Călătorie spre anul 2050” le prezintă principiile agriculturii durabile, bunele practici care ne permit să producem mai mult, folosind mai puține resurse și într-un mod care nu afectează mediul. Este tipul de abordare pe care dorim să o vedem la noile generații de fermieri, de aceea este important să lucrăm cu tinerii încă de pe băncile liceului.” a declarat Crenguța Bărbosu, Senior Program Manager Agricultură și Dezvoltare Fundația World Vision România.
Investiții pentru o educație de calitate cu dotarea școlilor și amenajarea spațiilor verzi
În parteneriat cu World Vision România, compania Bayer România a demarat un proiect de sprijin pentru Școala Gimnazială Sinești, județul Ialomița, prin dotarea sălilor de clasă cu echipamente digitale și reabilitarea spațiului verde din curtea instituției.
De ce a fost aleasă Școala Gimnazială Sinești?
- Școala nu dispunea de echipamente digitale performante pentru desfășurarea activităților școlare. Copiii petrec o mare parte din zi la școală, au nevoie de metode interactive de învățare pentru a-i stimula în procesul de învățare.
- Curtea interioară a școlii nu era amenajată, iar spațiul verde era neîngrijit, ceea ce împiedică utilizarea acestuia ca un mediu educațional în aer liber. O curte amenajată oferă un spațiu sigur și stimulativ pentru joacă și recreere. Studiile arată că activitatea fizică și contactul cu natură contribuie semnificativ la dezvoltarea fizică și mentală a copiilor, îmbunătățind astfel performanțele școlare și bunăstarea generală. De asemenea, curtea nu oferă doar un spațiu de joacă, ci și un loc unde elevii pot face mișcare, pot socializa și pot învață într-un mediu relaxant.
- Nu exista nicio dotare pentru utilizarea spațiului exterior de către copii în scopuri recreaționale. Spațiul exterior poate fi integrat în programul educațional, oferind oportunități pentru lecții în aer liber, ateliere de grădinărit și proiecte ecologice. Acest lucru stimulează interesul copiilor pentru protejarea mediului și pentru activitățile sustenabile, formând astfel o generație conștientă de importantă naturii.
Proiectul de dotare și amenajare a Școlii Gimnaziale Sinești urmărește să sprijine dezvoltarea educațională a 380 de elevi, cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani, printr-un mediu de învățare mai modern și atractiv.
Pentru a facilita învățarea, compania Bayer România a dotat două săli de clasă cu laptopuri pentru profesori, tablă interactivă dotată cu software educațional preinstalat și imprimante multifuncționale pentru nevoile administrative și educaționale. În plus, curtea interioară a școlii a fost amenajată pentru a crea un spațiu educațional în aer liber. Îmbunătățirea spațiului verde a avut loc prin intermediul unei acțiuni de voluntariat, în cadrul căreia au participat angajații Bayer România, elevi, profesori din școală și echipa World Vision România. Activitatea a inclus plantarea de copaci în curtea școlii, instalarea a trei foișoare și un atelier de reciclare, unde copiii au învățat să creeze un compostor, contribuind astfel la un mediu mai sănătos și mai atractiv pentru învățare și recreere.
„Colectivul cadrelor didactice al Școlii Gimnaziale Sinești și elevii vă mulțumesc pentru suportul acordat la dotarea a două săli de clasă cu table inteligente, imprimante și laptopuri, cât și pentru amenajarea spațiului de relaxare din curtea școlii! Totodată, vă mulțumim și pentru activitatea de voluntariat desfășurată de reprezentanții World Vision România în colaborare cu reprezentanții companiei Bayer România.” Giurea Luciana-Ionela,Director Școala Gimnazială Sinești
Despre World Vision România
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educație, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 33 de ani de prezență în România a ajutat sute de mii de copii și adulți, din aproape 900 de comunități situate în 41 județe.
Detalii la www.woldvision.ro și http://fb.com/WorldVisionRomania