economiesocietate

SMSO: Cum asiguri succesul campaniei de Black Friday

În peste un deceniu de campanii de Black Friday, sectorul e-commerce din România s-a dezvoltat accelerat. Astfel, strategiile companiilor trebuie să aibă în vedere maximizarea performanței prin instrumentele de promovare disponibile. Platforma românească SMSO prezintă o analiză a importanței utilizării SMS-ului în campaniile din acest sezon.
Comerțul electronic din România continuă să înregistreze o creștere remarcabilă, iar Black Friday încă reprezintă un moment esențial în care strategiile de marketing fac diferența. În 2024, estimările indică o valoare a sectorului de peste 11,7 miliarde de euro, cu o activitate intensă în noiembrie, cunoscută în e-commerce drept „Black November”.
În acest context, SMSO, platforma locală specializată în servicii de mobile marketing și SMS pentru companii, vine în întâmpinarea nevoilor business-urilor și pune la dispoziție o platformă avansată prin care pot folosi SMS-ul ca instrument performant de promovare. Companiile au astfel o modalitate rapidă și directă de a ajunge la clienți.
În contextul Black Friday, dar și pentru campaniile de promovare derulate de-a lungul anului, utilizarea SMS-ului este esențială și oferă un avantaj competitiv considerabil. Este rapid, personal, nu necesită o conexiune la internet și are o rată de deschidere impresionantă.
Ce avantaje are SMS-ul în în campaniile de Black Friday
Statisticile SMSO pentru perioada precedentă de Black Friday (9 – 12 noiembrie 2023) arată impactul pozitiv pe care îl are promovarea prin acest canal. Astfel, în doar 3 zile au fost derulate 1.915 campanii prin SMS și 436 de clienți unici au trimis cel puțin un SMS. În total, au fost transmise peste 963.000 de SMS-uri, iar dintre acestea aproape 550.000 au fost trimise într-o singură zi, pe 10 noiembrie. Cel mai mare client a trimis în perioada de Black Friday mai bine de 110.000 de SMS-uri.
SMS-ul este fără îndoială un instrument performant, mai ales într-o perioadă aglomerată cum este Black Friday când fiecare secundă contează. Are o rată de deschidere și engagement ridicate. Mesajele sunt deschise în proporție de 98% și cele mai multe sunt citite în primele 3 minute de la primire.
SMS-ul devine cel mai rapid și eficient mod de a ajunge direct la client și este un tool esențial când vine vorba de a trimite notificări rapide despre reduceri exclusive, alerte de stoc nou și actualizări de produse.
Spre deosebire de canale precum social media sau e-mail marketing, SMS-ul nu necesită conexiune la internet. Astfel, atât timp cât telefonul este conectat la rețeaua telefonică și poate primi apeluri și mesaje, nu va fi nicio problemă în a transmite SMS-urile cu cele mai noi informații despre campaniile de vânzări. Mai mult, este compatibil cu toate telefoanele.
În plus, costurile reduse și rata ridicată de conversie fac din SMS unul dintre cele mai eficiente canale de marketing.
Nu în ultimul rând, SMS-ul cunoaște o creștere semnificativă și reprezintă pentru numeroase companii un canal esențial de comunicare directă și eficientă cu clienții. SMSO subliniază că tot mai multe businessuri îl aleg pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a-și fideliza clienții prin reduceri exclusive sau anunțuri de tip „flash sale”.
Sfaturile SMSO pentru optimizarea campaniilor prin SMS de Black Friday
Pentru a atinge performanța maximă pe care o oferă acest canal de comunicare, SMSO reprezintă locul ideal. Este o platformă modernă și intuitivă de comunicare prin SMS în care businessurile își pot gestiona cu precizie campaniile, pot trimite eficient mesajele și își pot atinge obiectivele de vânzări.
Pentru toți antreprenorii și magazinele online care au ca obiect vânzări cât mai mari în noiembrie, SMSO va lansa oferta de Black Friday pe 1 noiembrie. Aceasta va fi activă toată luna noiembrie.
Odată asigurată oferta, SMSO are următoarele recomandări în derularea unei campanii prin SMS:
● Segmentarea audienței. Ofertele trimise trebuie adaptate în funcție de bugetul, preferințele și istoricul de cumpărături al fiecărui client. Baza de clienți trebuie să fie împărțită în liste create pe interesele și comportamentul de cumpărare. Astfel, personalizarea mesajelor este mai rapidă și rata de conversie mai mare prin livrarea informațiilor dorite de utilizatori.
● Mesaje clare și concise. Fiecare SMS trebuie să transmită clar oferta sau reducerea. Pot fi trimise mesaje mai lungi de 160 de caractere, însă SMSO recomandă să fie concise, accentul să fie pus pe esențial și să se păstreze costurile reduse.
● Link-uri complete pentru mai multă încredere. Este tentant să fie folosite link-urile scurte, dar e recomandată evitarea lor pentru că pot crește riscul ca mesajele să fie marcate drept SPAM. Link-urile complete oferă încredere pentru clienți, o rată mai mare de click (CTR – Click-through rate), conversii mai mari și, nu în ultimul rând, rezultate mai bune.
● Call to Action (CTA) clar și puternic. Îndemnul la acțiune trebuie să fie clar și convingător, astfel încât potențialul client să fie mai aproape de achiziția produsului sau serviciului promovat.
● Fidelizarea clienților. Mesajele de tip SMS pot fi și un canal excelent pentru a menține legătura cu clienții și pentru a-i fideliza pe termen lung. Prin SMS pot fi trimise coduri exclusive de reduceri pentru cei mai activi clienți.


Despre SMSO
SMSO este o platformă SaaS (Software as a Service) de comunicare prin SMS și furnizor de servicii de mobile marketing. Aceasta a fost lansată în 2019 și a ajuns în 2023 la venituri de peste 5,2 milioane de lei. Serviciile acoperă opțiunea de SMS pentru o gamă variată de nevoie ale companiilor, precum campanii de fidelizare, mesaje informative pentru consumatori, mesaje pentru servicii bancare și multe altele. SMSO are lunar peste 700 de utilizatori unici. Compania se implică activ în acțiuni de CSR în special pentru susținerea activităților sportive.
Detalii complete pot fi consultate aici pe site-ul companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *