economiesocietate

Care este percepția românilor despre longevitate si despre pregatirea financiara pentru o viata indelungata

Studiu NN: Unul din doi români se așteaptă să trăiască până la 90 de ani și 73% spun că se simt pregătiți pentru o viaţă lungă, dar doar 26% au luat măsuri pentru a-și asigura viitorul financiar. Costul de trai în contextul economic actual și situația financiară la pensie, principalele îngrijorări

Românii se așteaptă să trăiască mai mult și consideră că sănătatea, starea de bine, adaptabilitatea și siguranța financiară au cel mai important rol în pregătirea pentru o viață longevivă. 52% dintre respondenții la un studiu privind percepția despre longevitate desfășurat de NN în România, precum și în alte țări unde este prezent grupul, consideră că este probabil să trăiască până la vârsta de 90 de ani și 73% se declară pregătiți pentru o viață lungă. Cu toate acestea, 82% sunt preocupați de evoluția României în următorii ani și de impactul asupra vieții lor, costul de trai, perspectivele economiei și pieței muncii și datoria publică fiind principalele îngrijorări.

În acest context, doar 26% dintre respondenți spun că au reușit să-și asigure un viitor financiar confortabil. 37% consideră că au în prezent o situație financiară dificilă și 46% simt că reușesc să se descurce cu greu, ceea ce se reflectă în abilitatea lor de a face planuri pentru bunăstarea lor financiară la bătrânețe. Și cu toate că 53% spun că situația lor se îmbunătățește de la an la an, iar 41% au economii care să le acopere nevoile pentru cel puțin 3 luni, pe termen lung, 3 din 10 cred că nu vor reuși niciodată să aibă lucrurile pe care și le doresc în viață, arată studiul NN.

„Pregătirea pentru o viață mai lungă înseamnă în primul rând grijă pentru sănătatea fizică, emoțională și mintală și un stil de viață sănătos, cu mai puțin stres. Dar înseamnă și o viață trăită cu sens, timp petrecut cu cei care contează cel mai mult, experiențe care aduc bucurie și adaptabilitate la neprevăzut. O mentalitate orientată spre longevitate ajută oamenii să se pregătească nu doar pentru o viață mai lungă, ci pentru o viață mai bună pe o perioadă îndelungată, ceea ce implică finanțe personale bune și un viitor financiar sigur pe termen lung pentru o calitate mai bună a vieții”, a spus Kuldeep Kaushik, CEO al NN România.

56% dintre români sunt conștienți că trebuie să se gândească la wellbeing-ul lor financiar cât mai devreme în pregătirea pentru o viață longevivă, însă 82% consideră că încă au destul timp să facă planuri pentru bătrânețe. 38% se așteaptă să continue să lucreze cât mai mult posibil după vârsta pensionării, 6 din 10 respondenți la studiul NN spunând că au o carieră pe care pot să o urmeze până la vârsta de 70 de ani.

58% au încredere că pensia publică va continua să reprezinte o sursă de venit atunci vor ieși la pensie. În același timp, aproape 70% dintre respondenți înțeleg cât ar trebui să economisească în plus pe parcursul vieții pentru pensie, prin instrumente precum Pilonul II și Pilonul III, dar și prin alte soluții de economisire și protecție cum sunt asigurările, care îi pot ajuta să acceseze resursele financiare de care ar avea nevoie într-o situație neprevăzută. În acest context, 59% sunt încrezători că vor putea trăi confortabil din punct de vedere financiar la bătrânețe, în concordanță cu standardul lor actual de viață.


Studiul NN privind longevitatea a fost desfășurat online în 2023, în rândul a 1.008 respondenți cu vârsta între 18 și 79 de ani dintr-un total de 11.585 de participanți din 11 țări în care NN Group își desfășoară activitatea.

___

Despre NN România

NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața din România, în 1997, iar de 15 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,3 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

NN România este parte din NN Group, companie de servicii financiare cu o istorie de mai bine de 175 de ani la nivel internațional și o prezență puternică în 11 țări, având în total peste 16.000 de angajați și peste 20 milioane de clienți. NN Group este listat la bursa Euronext Amsterdam din 2014 și urmărește să fie lider de industrie recunoscut pentru experiența clienților, talente și pentru contribuția în societate.

Prin activitatea de business și investițiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Concret, compania susține inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educație şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi.

www.nn.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *