sanatatesocietate

Starea emoțională a românilor în contextual actual al pandemiei de COVID 19. Studiu Reveal Marketing Research

După o perioadă cu un nivel ridicat de relaxare (26% în septembrie 2021), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism este firească, conform unui nou studiu Reveal Marketing Research.

Românii se plasează, în luna octombrie, într-un moment de furie (cu 5% mai crescut față de luna precedentă), succedat de neliniște și îngrijorare – tradusă prin prisma problemelor din contextul actual, respectiv noul val al pandemiei și a nesiguranței legată de viitor.

Satisfacția față de diverse aspecte ale vieții. Octombrie 2020 – Octombrie 2021

Comparativ cu octombrie 2020, iese în evidență în primul rând mulțumirea față de nivelul de dezvoltare personală (creștere de aproape 10%) și mulțumirea față de starea de spirit (creștere de aproape 5%).

 După aproape doi ani de încercări grele, românii investesc în ei înșiși prin produse/servicii care să le deservească această nevoie. La nivel național, comparativ cu luna precedentă, satisfacția față de carieră se menține în aceiași parametri. În schimb, satisfacția față de venituri a scăzut de la 64% la 56%. Cei mai multumiți de carieră și de venituri sunt și în această lună tinerii profesioniști.

Relațiile sociale ocupă în continuare primul loc

 Relațiile sociale se află în continuare pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează procente mai ridicate (41%) față de septembrie 2021 (38%). Scade în importanță teritoriul depășirii obstacolelor (scădere de aproape 5%). Nu sunt înregistrate diferențe majore între octombrie 2020 și octombrie 2021 – observându-se doar o creștere a importanței relațiilor sociale.  

După doi ani de pandemie, în care schimbările legate de restricții au fost la ordinea zilei, românii preferă să se concentreze în continuare pe relațiile lor sociale în detrimentul obstacolelor care le-ar putea iesi în cale.

Economii

Românii economisesc mai puțin în această lună, comparativ cu luna trecută, dar și cu octombrie 2020. Comportamentele de consum ale românilor se modifică în această lună prin prisma cheltuielilor, acestea scăzând (comparativ cu sept 2021 și oct 2020) pentru majoritatea categoriilor de produse (chiar și cele de bază). Cu toate acestea românii investesc în continuare în dezvoltarea lor personală.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa. 

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *