Un nou tronson de autostradă va fi construit până la anul viitor!!! Astăzi s-a dat ordinul de începere

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale pare să fi ieșit din amorțeala cu care ne-a obșnuit în ultimii 26 de ani. Astăzi, printr-un comunicat postat pe site-ul cnadnr.ro anunță că s-a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru un nou tronson de autostradă.
Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. informează că astăzi, 04.05.2016, a fost emis Ordinul de începere a lucrărilor pentru cele trei contracte de proiectare şi execuţie (FIDIC Galben) aferente Autostrăzii Ogra – Câmpia Turz ii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov – Târgu. Mures – Cluj – Oradea.
Odată cu aplicarea prevederilor Ordonanţei nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării  proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, Ministerul Transporturilor şi CNADNR au reuşit să creeze premisele începerii lucrărilor în cadrul acestor contracte, prin reglementarea acordării avansului şiobţinerea avizelor necesare autorizării lucrărilor într-un termen scurt. Menţionăm că aceste contracte de proiectare şi execuţie au fost atribuite următorilor Antreprenori:
Asocierea Geiger Transilvania SRL – Wilhelm Geiger GmbH & Co.KG: Lotul 1 Ogra – Iernut (3,6 km), contract in valoare de 55.782.941,89 Lei fara TVA;
Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL: Lotul 2 Iernut – Chetani (17,9 km), contract in valoare de 437.630.890,05 Lei fara TVA;
Asocierea S.C. Straco Grup S.R.L. – S.C. Specialist Consulting S.R.L. – S.C. Total RoadS.R.L.: Lotul 3 Chetani – Campia Turzii (15,691 km), contract in valoare de 279.744.271,56 Lei fara TVA.
Durata de execuţie a fiecărui contract este de 16 luni de la Data de Începere a Lucrărilor, perioada de proiectare fiind de 4 luni, iar cea de execuţie de 12 luni. Acest tronson, Ogra – Câmpia Turzii va asigura conexiunea cu tronsonul Târgu Mures – Ogra, respectiv tronsonul Câmpia Turzii – Gilău, dat în prezent în exploatare, se arată în comunicatul companiei.
Conform informațiilor de pe site-ul companiei de drumuri, autostrada Brașov – Oradea, din care face parte și acest tronson, are următorii parametri.
Autostrada Brasov – Targu – Mures – Cluj – Oradea

 

Obiectivele proiectului:

  • lungime autostrada – 415 km;
  • latimea platformei de 26,00m;
  • partea carosabila cu 2 benzi pe sens;
  • 300 poduri, pasaje si viaducte pe autostrada;
  • 73 pasaje peste autostrada
  • 19 noduri rutiere.

Avantajele implementarii proiectului:

  • Imbunatatirea fluxului de trafic;
  • Cresterea capacitatii de trafic in scopul prevenirii aparitiei aglomerarilor de trafic;
  • Reducerea numarului de accidente grave si a numarului de morti cu 60%;
  • Reducerea degradarii si a uzurii arterelor extraterestre, datorita suprasolicitarii cauzate de traficul greu;
  • Reducerea semnificativa a poluarii mediului prin reducerea noxelor si zgomotului;
  • Realizarea legaturilor intre retelele de transport care atrag fluxuri de marfa;
  • Imbunatatirea mediului si calitatii vietii in localitatile de pe acest sector prin devierea traficului;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.