Social Impact Award caută tineri români care vor să schimbe în bine comunităţile lor pentru a-i premia

Social Impact Award caută tineri români care vor să schimbe în bine comunităţile lor pentru a-i premia. E ultima săptămână de aplicări la competiţia internaţională.

Tinerii care își doresc să schimbe probleme sociale curente într-un mod inovativ sunt așteptați să aplice până pe 27 mai la Social Impact Award pentru a putea câştiga premii de 5000 de euro şi participarea la SIA International Summit în Georgia Tbilisi şi la Red Bull Amaphiko Academy în Africa de Sud. Termenul limita iniţial a fost prelungit ca să poată acorda şansa mai multor tineri să aplice.

Social Impact Award este o competiție internațională, prezentă în 20 de ţări din Europa, Africa şi Asia, care susține tinerii profesioniști, studenții și elevii care vor să devină inovatori sociali. Și anul acesta, participanților li s-a pregătit un program educațional complex, premii de 5000 de euro şi mentori antreprenori sociali de succes astfel încât ideile lor să se poată transforma în proiecte concrete. Video.-ul explică ce au de făcut.

În lunile martie-aprilie, echipa Social Impact Award a realizat ateliere de antreprenoriat social pentru peste 400 de tineri din 9 oraşe: Bucureşti, Cluj, Ţara Făgăraşului, Ploieşti, Galaţi, Timişoara, Craiova, Iaşi şi Constanţa, unde au avut invitaţi inovatori sociali şi au învăţat participanţii procese de design prin care, plecând de la a înţelege mai bine o problemă care te frustrează în jur, construieşti o soluţie. În ediţiile trecute au fost finaliste idei care îmbunătăţeau cu kituri de experimente predarea fizicii în şcoală, aplicaţii pentru a învăţa la BAC, colecţii de genţi din materiale upcycled, tururi turistice speciale, veste de semnalizare pentru biciclişti, idei de recipiente pentru a face grădini suspendate în case, idei pentru a mobiliza donatori de sânge sau de gemuri făcute de bunici, fiind binevenite în competiţie idei din toate domeniile, inclusiv idei în stadii incipiente care nu sunt încă organizaţii sau proiecte derulate precum şi proiecte care există deja, dar nu de mult de un an.

După primirea aplicațiilor, juriul format din experți în antreprenoriat social de la BCR, Enel, Decât o Revista, NESsT, Ashoka, Educativa, Concordia, Triple Helix, va selecta 15 idei de proiecte care vor intra într-o etapă de dezvoltare pe parcursul verii. Pe 3 octombrie, juriul va acorda 3 premii de 1500 de euro, la care se adaugă premiul de popularitate în valoare de 500 de euro, desemnat prin votul comunității. Câștigătorii vor primi burse de participare la Social Impact Award International Summit, care va avea loc la începutul lunii noiembrie, în Tbilisi, Georgia. De asemenea, câştigătorii SIA 2018 vor descoperi scena antreprenoriatului social din Africa de Sud la Red Bull Amaphiko Academy în 2019.

Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul Social Impact Award.

Atelierele au fost realizate la invitatia partenerilor locali din fiecare oraş: AIESEC, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, UPBizz Politehnica, Colegiul Naţional Sfântul Sava, Bucureşti, AEGEE Ploieşti, Link Hub, Uniunea Studenţilor din România, Un Youth, Universitatea Ovidius din Constanţa, JCI, ASFEEA, Fundaţia Comunitară Galaţi, Minds Hub, Homecomers, Fundaţia Comunitară Făgăraş.

În România, proiectul se află la cea de-a șaptea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă cu sprijinul partenerilor Enel, BCR si Red Bull Amaphiko.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.