Smart Everything Everywhere poate atrage fonduri de până la 100 de milioane de euro

Comisarul European pentru Economie și Societate Digitală, Mariya Gabriel, s-a aflat pentru prima oară în România și a discutat în cadrul Forumului organizat de Smart Everything Everywhere rolul României în regiune ca principal hub de IT. 100 milioane de  euro pe an vor fi disponibile la nivel european prin CE dar și statele membre vor avea un rol în finananțare ajungându-se la peste 1 miliard de euro pe an.

În deschiderea evenimentului au luat cuvântul Dacian Cioloș, fost Prim-Ministru al României; Mariya Gabriel, Comisar European pentru Economie și Societate Digitală; Hans Klemm, Ambasadorul Statelor Unite; Tamar Samash, Ambasador al Statului Israel în România; Pierre Gore-Coty, Head of EMEA, Uber; Iulian Stanciu, CEO eMAG; și Florin Talpeș, fondator și CEO, Bitdefender. Fostul Prim Ministru Emil Boc, Primarul Cluj-Napoca, a avut o intervenție keynote în cadrul evenimentului.  Au vorbit de asemenea Krum Garkov, Director General al eu-LISA, agenția de management al infrastructurii europene IT in justitie și securitate; Plamen Russev, fondator și chairman al congresului internațional Webit; fostul Ministru al Sănătății Vlad Voiculescu; Rectorul Universității București Prof. Mircea Dumitru; Directorul General Cyberint Gen. Anton Rog; Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC Romania; lideri din industriile de e-health, manufactură, smart cities și aparare.

La eveniment au fost prezentate pobilitățile de organizare a hub-urilor în România dar și statusul țării nostre în ce privește digitalizarea industriilor. ”România este la începutul transformării digitale și se bazează încă pe industria de outsourcing și pe mâna de lucru ieftină care se va muta însă în alte părți ale lumii, iar România va trebui să își digitalizeze industria și să inoveze pentru a rămâne competitivă” – a spus Anne-Marie Sassen, Coordonator Digital Innnovation Hubs la Comisia Europeană.

Nivelul de digitalizare chiar și a companiilor mari în România este de 16%, ceea ce reprezintă media pentru micile companii și startupuri la nivel european. În Europa, media de digitalizare a companilor mari este de 43%.

Industria de manufactură din România se bazează exclusiv pe faptul că este mai ieftin să produci în România, dar acest model nu este sustenabil — în alte țări, precum Germania, existând inițiative majore pentru ca această industrie să evolueze către smart factories.

Companiile însă nu știu întotdeauna care sunt tehnologiile ce le-ar putea rezolva anumite probleme și eficientiza pentru a deveni mai competitive. Un exemplu despre funcționarea  huburilor de inovare digitală este personalizarea produselor în fabrici prin tehnologii digitale. Robotizarea poate fi o necesitate pentru un business iar hub-urile pot oferi centre de competență cu posibilitatea de a experimenta cu respectiva tehnologie. O companie de software ar putea lucra împreună cu una centrată pe producție și dezvolta un prototip împreună : hub-urile sunt și un cadru în care se fac aceste legături, motiv pentru care este un model de interes atât pentru companii, cât și pentru startupuri.

Coordonatorul inițiativei de la Bruxelles a explicat și felul în care programul își propune să funcționeze la nivel regional pentru a ajuta companiile să își crească capacitățile și competențele în domeniul digital. O atenție specială este acordată micilor companii și startup-urilor prin programe ca H2020 și asistență în crearea huburilor de inovație.

Agnieska Gajevska de la PwC Polonia – compania ce va implementa proiectul în 13 țări și va oferi și un program de trainguri – a anunțat mometul prielnic pentru companiile din România pentru a candida și a subliniat că digitalizarea ar aduce 110 miliarde economiei europene, ceea ce reprezintă 70-75% din PIB-ul României.

Ea a explicat de asemenea că aceste hub-uri ar trebui să functioneze ca un ecosistem, nu ca un mediu competitiv, mergând în direcția regionalizării unor specializări inteligente – un catalizator pentru punctele tari ale unei regiuni.

Aflat la a doua ediție, evenimentul Digital Romania International Forum II „Start-ups in 4.0 Industries” a fost centrat pe maniere colaborative de stimulare a inovației și ecosisteme ce pot crește capacitățile de inovare în industriile din România și Europa.

Sponsor principal: eMAG & UBER

Sponsori: Ericsson, Bitdefender, Enel, Digitax, K Street, NTT Data, Pfizer, Eloquentix, Johnson & Johnson Romania, Bosch, Dassault Systèmes, Eximbank

Parteneri strategici: Comisia Europeana, Romania 100, Ambasada Statelor Unite ale Americii în

România, Ambasada Israelului în România, American Romanian Business Council (AMRO), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), Camera de Comerț și Industrie România-Israel (CCIRI), Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER), Camera de Comerț Britanică-Română (BRCC)

Susținem și ne susțin: Europuls, Digital Europe, MVP Academy, New Strategy Center, TNT Productions, Digital Twin, ASBL, Spherik, iTech Transilvania, ACADEMY+PLUS, Aries Transilvania, Startup Transilvania, GirlsWho Code, Girls in Tech, Rails Girls, Romanian IT, DefCamp, RomanianIT, CivicTech România, ANSSI

Hub-urile Digitale de Inovație sunt o inițiativă a CE ce funcționează ca centre de resurse, ce ajută companiile să devină mai competitive prin utilizarea tehnologiilor digitale. Ele oferă acces la cele mai recente instrumente, informații și expertiză pentru a testa și dezvolta inovații digitale, precum și suport financiar și consultanță pentru implementarea acestora. DIH funcționează ca centre regionale de cooperare între parteneri din domenii diferite (centre de cercetare, universități, asociații din industrie, camere de comerț, acceleratoare, agenții regionale de dezvoltare sau agenții guvernamentale). Scopul DIH este de a susține inițiativele industriale europene, indiferent de mărime și domeniu, pentru a profita de oportunitățile digitalizării.

Innovation Radar este o inițiativă a CE de identificare a principalilor actori și organizații cu potențial mare de inovație prin intermediul mecanismelor financiare ce susțin cercetarea, creșterea competitivității și crearea de locuri de muncă la nivelul UE.

Mariya Gabriel (37 de ani) este o politiciană de origine bulgară, membră a Parlamentului European (PE) începând cu anul 2009, în Grupul Partidului Popular European (PPE). Din 2014, este Vice-Președintele PPE. În calitate de Comisar pentru Economie Digitală și Societate Digitală, Mariya Gabriel va lucra la formarea unei piețe digitale comune și la conturarea viitorului digital al Europei prin măsuri ce vizează rețelele de telecomunicații, serviciile digitale internaționale și capacitatea de inovare a startup-urilor. De asemenea, ea va avea atribuții în reglementarea sectorului digital, susținerea industriilor culturale și creative, și dezvoltarea potențilului economic al acestora. Găsiți mai multe informații pe site-ul Comisiei Europene.

Smart Everything Everywhere este o organizație fondată de Dan Nechita, Diana Popp și Tudor Oprea, ce are ca misiune accelerarea transformării digitale a României prin asumare unui rol cheie în relație cu organizații internaționale și parteneri strategici ai României. SEE are 3 obiective principale: digitalizarea industriei, smart cities & cetățenie digitală, și digitalizarea statului. Mai multe informații: http://see40.org

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *