Anchetă InfoCons. Parizer de porc cu până la 12 E-uri

Parizer de porc cu până la 12 E-uri, produse doar cu grăsimi saturate și peste 55% din doza zilnică de sare în doar 100g de produs.

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu pe produse tip Parizer de porc.

În cadrul studiului au fost analizate 17 produse, ce au următorii producători sau distribuitori: SC. CIA ABOLIV S.R.L., Carrefour Romania S.A.,  IFANTIS ROMANIA S.A., Kaufland Romania S.C.S., S.C. FOX COM SERV S.R.L., S.C. GOODIES MEAT PRODUCTION S.R.L., S.C. PROFI ROM FOOD S.R.L., SC AGRO-ARDEAL SRL, SC ALDIS SRL, SC Auchan Romania SA, SC Romania Hypermarche SA. 25% dintre produse au menționat pe etichetă, pentru producător, doar țara în care au fost fabricate, respectiv România și Germania. Despre rezultatele anchetei care vizează produsele tip Parizer puteți citi aici.

Parizerul este unul dintre produsele cu o valoare nutritivă foarte scăzută. Dacă ne uităm pe etichetă vedem că ingredientul principal este carnea dezosată sau separată mecanic. Aceasta este de fapt o pastă care include oase, măduvă osoasă, piele, nervi, vase de sânge și resturi de carne rămase pe oase. Produsul rezultat este un amestec de mușchi și alte țesuturi care nu sunt în general considerate carne.

Prin urmare, deși este considerat un produs din carne, parizerul este o sursă precară de proteine. Astfel, în 100 g de parizer găsim doar 12 g de proteine. Comparativ, 100 g de mușchi de porc are 25 g de proteine, în timp ce 100 g de piept de pui are 26 g de proteine. Așadar, dublu față de parizer.

Pe lângă această pastă, parizerul mai conține șorici, piele de pui sau ambele, care nu sunt altceva decât surse de grăsimi saturate. Grăsimile saturate cresc riscul de apariție a afecțiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral și sunt un factor de risc pentru cancerele de colon și sân. Ele ar trebui să reprezinte maxim 10% din totalul de grăsimi din dieta noastră. O dietă sănătoasă conține grăsimi în proporție de 30%. Cele mai bune surse de grăsimi, adică grăsimi nesaturate se găsesc însă în produsele de origine vegetală – semințe, avocado, măsline.

De asemenea, parizerul conține între 1 și 3 g de sare per 100 g. Adică, dacă mâncăm 10 felii subțiri de parizer putem consuma până la 3 g de sare, ceea ce înseamnă peste jumătate din doza zilnică recomandată doar dintr-un aliment. Dacă luăm în considerare că cele mai multe alimente pe care le cumpărăm conțin sare, putem depăși cu ușurință doza zilnică recomandată de o linguriță.

Sarea sau clorura de sodiu este necesară bunei funcţionări a organismului, cu condiţia să nu se depăşească un aport de maximum 5 grame pe zi. Problema este că majoritatea populaţiei din ţările civilizate consumă de două ori mai multă sare decât ar avea nevoie în mod normal organismul, potrivit estimărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Aceasta pentru că excesul de sodiu provine în proporţie de 77% din sarea adăugată de producătorii din industria alimentară. Consumul excesiv de sare este vinovat pentru producerea hipertensiunii arteriale şi a bolilor cardiovasculare.

Pe lângă toate acestea, parizerul conține și o listă lungă de aditivi alimentari, de la conservanți la coloranți și amelioratori, care pe lângă faptul că ne păcălesc simțurile, ne afectează și sănătatea.

În ceea ce privește efectele aditivilor alimentari asupra sănătății, aș aminti în primul rând contribuția lor la creșterea numărului de cancere de tract digestiv. Așa cum știm, celulele organismului nostru se regenerează periodic. Celulele care vin cel mai des în contact cu aceste non-alimente (aditivii alimentari) sunt celulele tractului digestiv. În momentul în care regenerarea lor se produce în prezența unor substanțe care nu sunt naturale, apar celule cu defecte – respectiv celule canceroase.

În al doilea rând, consumul constant de produse procesate poate duce la alergii cutanate (dermatite, eczeme, etc), tulburări gastrointestinale, poate afecta funcția de detoxifiere a ficatului și poate scădea imunitatea.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

Verifică parizerul pe care îl cumperi!

Aplicația InfoCons Scanează Codul de Bare pentru telefoanele cu ANDROID, cât și pentru cele cu IOS.

Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și, mai ales, trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comercianților, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri.

Infocons este alături de consumatori prin alegerea produselor și serviciillor în cunoștință de cauză accesând aplicația ce se descarcă GRATUIT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *