Autostrada Sibiu – Orăștie va fi reparată. S-a stabilit soluția tehnică. Următorul pas, refacerea porțiunii demolate.

Remedierea sectorului distrus din autostrada A 1 – Sibiu – Oraștie, a mai făcut un pas. Comitetul Tehnic din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale a stabilit soluția tehnică pentru repararea acestuia. Conform unui comunicat al companiei, ”în cadrul ședinţei CTE/CNADNR SA s-a avizat cu 12 voturi pentru și 4 împotrivă soluţia tehnică pentru zona cuprinsă între km 60+500 – 60+700 aferentă tronsolului de Autostradă Orăștie – Sibiu, lot 3, faza Proiect Tehnic. Soluţia tehnică avizată presupune execuţia a 6 tranșei drenante, la o adâncime de 7 m, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea
de rambleu mai mare, aceasta distanţă crescând pe măsura reducerii înălţimii rambleului. Lungimea acestor tranșei este de 65 m pentru 4 drenuri și de 285 m pentru doua dintre acestea, La capătul aval al tranșeilor transversale cu lungimea de 65 m, se monteaza camine de vizitare. Între aceste cămine se realizează drenurile de evacuare, care unesc toate aceste cămine de vizitare.
Cele doua tranșei cu lungimi mai mari, respectiv 285 m, sunt necesare atat pentru evacuarea apelor drenate catre pârâul din aval, cât și pentru asanarea zonei mlastinoase aflate în aval la cca. 200 m de autostradă. Acestea se unesc într-un singur cap de evacuare, unde se realizeaza un bazin decantor cu preaplin, continuat cu un șanț pereat până la emisar.
Peste terenul astfel pregatit, se va incepe refacerea corpului rambleului din materiale granulare,ranforsate cu  geogrile, dupa cum urmeaza: Baza rambleului este constituită dintr-o pernă de piatră spartă, armată cu geogrile, iar lățimea pernei va fi mai mare decat ampriza efectiva, reducand astfel încărcarea verticală și implicit a efortului tangențial din baza rambleului. Perna de piatra armată, împiedică deformarea laterală si reduce astfel posibilitatea mobilizarii unor eforturi tangentiale mai mari. Grosimea pernei va fi de 1,50 m, iar numarul stratelor de geogrile de armare va fi de 4 straturi. Corpul rambleului, este proiectat a se executa din balast, sort 0 – 63. Deoarece taluzurile proiectate initial sunt de 2:3, pante ce se vor mentine pentru continuitatea taluzurilor existente, acestea vor fi armate cu geogrile, constituite în structuri de pământ armat, de o parte si alta a autostrazii. Zona de aplicare a armaturilor este de 6,00 m de la fata taluzului. Distanța între armături va fi de 50 cm. Pentru asigurarea nedeformabilității, (bombarii taluzurilor), se vor realiza la fiecare 2,00 m de înălțime, legături din geogrile de același tip cu cele utiliz
ate la perna din piatră sparta, respectiv geogrile rigide, cu rezistenta efectiva la alungirea de 5%, de 100 kN/m.
Armarea taluzurilor se va face cu geogrile.
Pentru sitemul rutier se menţine aceeași soluţie tehnică folosită și în proiectul iniţial, respectiv, un sistem rutier semirigid, cu următoarea configuraţie: • 5 cm beton asfaltic de uzura MASF 16 • 6 cm beton asfaltic deschis BAD25m
• 12 cm anrobat bituminos tip AB2 • 20 cm balast stabilizat cu ciment • 30 cm strat de balast • 20 cm strat de forma din materiale coezive tratat cu ciment sau compusi pe baza de ciment.
În cel mai scurt timp posibil, Proiectantul urmează să întocmească Detaliile de execuţie și totodată să asigure asistenţa tehnică pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.
De asemenea, soluţiile de remediere aferente celorlalte zone cu degradări urmează să fie realizate de
către Proiectant și prezentate în cadrul CTE/CNADNR în scopul avizării.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *